Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:13:46 GMT

پستچی‌ها، امانتداران گمنام

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۵۸۱

پستچی‌ها، امانتداران گمنام

به گزارش ایرنا ، فصل برگ ریزان است در حالی که باران پاییزی طراوات خاصی به شهر ساری بخشیده، تنها فکر و ذکرش نحوه رساندن مرسوله های پستی به درب خانه هایی است که چشم انتظار نامه و بسته خود هستند.  « جواد اسفندیاری » نزدیک به ۱۸ سال است که در شرکت پست ساری حوالی خیابان انقلاب روبه‌روی استانداری مازندران مشغول کار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کارش عشق می ورزد و با لبخند می‌گوید قاصد و پیام رسان شادی است و گاهی هم نامه‌ای از جنس غم را به درب منزل شهروندان ساروی می‌رساند.

در حال صحبت هم دلش آرام و قرار ندارد. دغدغه هوا بارانی در سر دارد و می گوید باید بسته‌ها را محکم با نایلون پوشانده و بر روی خورجین موتور سیکلت ببندد تا آسیبی به امانت مردم وارد نشود. حرف و اصطلاحات جالبی را به کار می برد و با شور و هیجان در حالی که در حال جا به جا کردن مرسوله و بسته های پُستی است، می گوید : بسته و نامه پستی به مثابه گلوله های آتش است که زیاد نباید در دست پستچی بماند چرا که اگر زودتر به مقصد نرسد دستان پستچی را می سوزاند.

عاشقانه به کارش عشق می ورزد و از اینکه امانتدار اموال و نامه های مردم محسوب می شو د ، خوشحال است. می گوید باید به گونه ای در کوچه پس کوچه های شهر برای رسیدن به مقصد حرکت کند تا هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به مرسوله پستی وارد نشود.

توضیح می دهد که حقوقم بد نیست ، اما به سختی گذران عمر می کند . از شرایط اقتصادی می نالد اما معتقد است هیچ وقت چشم داشتی به مال و امانتی که مردم به پست سپردند نداشته و سوءاستفاده نکرده است. « روزهایی شده مرسوله جواهر و زیور آلات به ارزش ۲ میلیارد ریال و یا چند فقره چک سفید را از پُست دریافت کردم و با حسن نیت این بسته ها را به صاحبانش رساندم.» 

نامه‌هایی که دیگر عاشقانه نیست

جواد اسفندیاری از تغییر شکل و ماهیت کار پستچی بودن در سال های گذشته می گوید و معتقد است که دیگر نامه عاشقانه و غم فراق را که عاشق و معشوق به یکدیگر می دهند این روزها در فضای مجازی باید جست و جو کرد و بندرت و شاید هر چند سال یک بار پیش بیاید که فردی از استانی به استان دیگر نامه‌ای برای اهل منزل با دستخط خود برساند.نامه های پستی بیشتر این سال‌ها جنبه اداری و حقوقی به خود گرفته است. با خنده ادامه می دهد : تنها نام نامه رسان را به یدک می کشیم ، اما در اصل با پیشرفت فناوری و کسب و کارهای اینترنتی و خُرد، وظیفه جا به جایی بسته های پستی هم برعهده داریم. در سال‌های اخیر تعداد پاکت‌های شخصی کمتر شده است و بسته‌های اسناد و مدارک از نقاط مختلف کشور به دست مردم می‌رسد.

تلخ ترین نامه عمر

این پستچی با تجربه می گوید : در سال ۱۳۹۵ برگه قبولی بورسیه یکی از دانشگاه های تهران را به درب خانه ای بردم و پدر دختر خانم درب را بازد کرد و با تعجب پرسید که منتظر نامه‌ای نبود و پرسید که پاکت از کجاست؟ من هم که از همه جا بی خبر بودم گفتم که نامه قبولی و پذیرفته شدن دخترتان در دانشگاه است. پدر که نمی توانست جلوی اشک هایش را بگیرد گفت که فرزندش سه ماه است که به دلیل عارضه قلبی فوت کرد. شاید باورتان نشود تا چند روز نای راه رفتن نداشتم و حالم خیلی گرفته شده و ناراحت بودم.

آدرس‌های اشتباه و سختی کار

این پستچی ساروی می افزاید: یکی از مشکلاتی که ما نامه رسان ها با آن سر و کار داریم ، ثبت آدرس‌های قدیمی و ناصحیح است که کارمان را سخت می‌کند، البته برای من که مناطق ساری را مثل کف دستم می‌شناسم مشکلی نیست ، ولی اگر در پُستم نباشم یا در منطقه‌ای دیگر مشغول به کار شوم پستچی دیگر به سختی آدرس را پیدا خواهد کرد. از مشکلات دیگر ما هم می‌توان به نحوه بسته‌بندی نامناسب و نامتعارف مرسولات اشاره کرد که گاهی زود خراب می‌شود و سالم به مقصد نمی‌رسد و با شرمساری تحویل مردم می‌دهیم، چرا که ما در نوک پیکان اداره پست هستیم، زشت و زیبای کار پست توسط ما ارائه می‌شود.

در قامت آتشنشان

در میان گپ و گفت هایمان، یکی از همکاران آقای اسفندیاری با لبخندی که بر لب دارد می گوید : جواد ناجی و نجات دهنده جان ۲۰ کودک هم است.

نگاهم به همکار جواد اسفندیاری جلب شد و گفتم داستان چیست؟ جواد می گوید : کار مهمی نکردم که بازگو کنم وظیفه ام بوده و هرکس هم جای من بود این کار را می کرد.

از وی خواستم شرح ماجرا را برایم بگوید و اینگونه گفت : روز ۱۵ مهر ۱۳۹۱ مشغول رساندن نامه و بسته ها پستی مردم به درب خانه هایشان بودم که دیدم در یکی از مهدهای کودک‌ منطقه ۲۰ متری ساری صدای فریاد دختران خردسال به گوش می رسد و شعله های آتش را دیدم که زبانه کشیده بود و خانم معلم ها هم دستپاچه شده بودند و نمی دانستند چه کار کنند و فقط بچه ها را یک به یک از کلاس بیرون می آوردند. من به محض دیدن آتش تا رسیدن آتش‌نشانان، کپسول آتش نشانی را برداشتم و آتش را خاموش کردم. خدا را شکر کسی از بچه ها و معلم ها آسیب ندید و آن روز از خاطرات خوش کاریم است.

مصیبتی به نام کرونا

جواد می گوید : کرونا ذائقه و نحوه خرید مردم به صورت حقیقی و گشت و گذار در بازار و خیایان را به خرید های اینترنتی تغییر داده و تعداد مرسوله پستی که اکنون به دست مردم می رسانیم به نسبت قبل از دوران کرونا چهار برابر شده و تا زمانی که روشنای روز نمایان است ، مشغول رساندن نامه و بسته های به مردم هستیم.

وی می افزاید: کرونا امانمان را بریده است و درماه های گذشته ۲ بار به کرونا مبتلا شدم ، اما هیچگاه از تلاش دست برنداشته و بعد از سپری کردن دوران نقاهت برای خدمت به مردم دوباره به سرکار برگشتم. به همراه ۴۰ نامه رسان دیگر در ساری وظیفه جا به جایی مرسوله پستی مردم را برعهده داریم در سرما و گرما فکر و ذهنمان خدمت به مردم است. شاید حقوقم کم باشد ، اما روزی ۱۴ ساعت بر روی موتور می نشینم و تنها به فکر جا به جایی مرسوله های پستی هستم.

غم فراغ یاران

کار کردن در پست هم مثل همه ادارات دیگر دارای سلسله مراتبی است . مجید عطایی یکی از کارکنان پست ساری است که عنوان سرنامه رسان را دارد. وظیفه او تفکیک و تجزیه نامه و بسته های پستی است . می گوید که حوالی ساعت پنج صبح هر روز به محل کارش می آید و تا زمانی که نامه رسان ها به سرکار بیایند ، مرسوله های پستی را برای ارسال به مقصد آماده تحویل می کند.

وی می افزاید که اواخر فروردین امسال به کرونا مبتلا شد و ۷۵ درصد ریه اش درگیر کرونا بود. از ناراحتی جان باختن چهار تن از همکارانش در پست مازندران به دلیل ابتلا به کرونا می گوید و با بغض و ناله به کرونا لعن و نفرین می فرستد. می گوید : نامه رسان ها هم مانند کادر درمان و دیگر مشاغل که در روزهای کرونایی در خط مقدم خدمت به مردم هستند، در فراغ جان باختن همکارانانشان غم دارند.

عطایی معتقد است که کمبود نیروی انسانی، افزایش خرید های اینترنتی و افزایش اضطراب ناشی از ابتلا به کرونا امانشان را بریده است ، اما عاشق شغلش است وهیچ وقت نمی گذارد کار مردم لنگ بماند و تلاش می کند امانت مردم را هرچه سریع تر به دستشان برساند.

گله از نامهربانی‌

اگر چه برخی از پستچی ها گله ای از مردم ندارند ، ولی برخی هم دل پردردی دارند مانند عباس عموزاده که از پست چی های ساری است و از افزایش قابل توجه مقصدهای روزانه گله دارد و می گوید : برخی از مردم از سرنامهربانی و بی اعتمادی با نامه رسان ها برخورد می کنند و با کج خلقی می گویند تا زمانی که از سالم و باکیفیت بودن مرسوله پستی خود اطمینان حاصل نکنند وجهی را به پست چی نخواهند داد ، در حالی که بر اساس قانون، نامه رسان تنها مکلف به تحویل بسته های اینترنتی است و مسئولیتی در قبال کیفیت آن ندارد.

وی اضافه می کند : کار پست این سال ها خیلی تغییر کرده و زیاد شده . علاوه بر نامه های اداری، کارت سوخت، دادخواست های قضایی، گواهینامه و بسیاری از این قبیل مرسولات هم به حجم خریدهای اینترنتی اضافه شده است.

عموزاده خاطرات زیادی از دوران پستچی بودنش دارد. می گوید : ۱۵ سال است که در ساری مشغول کار هستم. اولین محل کارم سمنان بود. مدتی هم در پست شهر گرگان در استان گلستان خدمت کردم . ۲۰ سال پیش اولین حقوقم ۱۶۰ هزار تومان بود که ۲۰ هزار تومانش اجاره خانه می دادم و بقیه اش خرج امور زندگی و حتی پس انداز می شد. در آن زمان همه کارها را باید با دست انجام می‌دادیم. در باجه به‌صورت دست‌نویس قبض صادر می‌کردیم، شبیه الان نبود که الکترونیکی انجام شود، کارها سنتی انجام می‌شد.

افزایش ترافیک مرسوله پستی در مازندران

گله پستچی ها در باره افزایش میزان مرسولات طی سال های اخیر را مدیرکل پست استان مازندران هم تایید می کند و به خبرنگار ایرنا می گوید : ۶۵۸ واحد پستی در استان داریم که از این تعداد ۵۱ واحد دولتی است و بیش از ۷۰۰ نفر در این اماکن به صورت نامه رسان فعالیت دارند.

حسین کرمی اضافه کرد : در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰، چهار میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۴۰ مورد مرسوله پستی وارد استان مازندران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد مرسوله ارسالی در ۶ ماهه گذشته از مازندران به دیگر نقاط کشور سه میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۲ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال هفت درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، هفت میلیون و ۹۶۷ هزار و ۳۴۸ مرسوله به استان مازندران وارد و هشت میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰۵ مورد مرسوله از مازندران به نقاط مختلف کشور ارسال شد.

رتبه اول در تجزیه و مبادله مرسوله 

مدیرکل پست استان مازندران گفت : مازندران در سال گذشته مقام اول را در میان استان های کشور از حیث تجزیه و مبادله مرسوله پستی کسب کرد.

وی با بیان اینکه، نامه نگاری و پاکت نامه در حال حاضر کارایی خود را از دست داده و این روزها مردم از پست برای جا به جایی بسته ها استفاده می کنند، افزود : پست مازندران در سال های گذشته با توسعه مشاغل خرد و اینترنتی و نوپا تغییر ماهیت داده و بخشی از خدمات آنلاینی مشاغل اینترنتی را به دوش می کشد ضمن این که با شیوع کرونا فعالیت پست در استان به خاطر خرید های آنلاین ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

کرمی گفت: متاسفانه از اسفند ۹۸ تاکنون با شیوع کرونا ۴۰۰ نفر از همکاران ما در اداره کل پست استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: اولویت در تسریع خدمات و رساندن مرسوله پستی در کمترین زمان ممکن به مردم بوده و متوسط ارسال بسته های پستی از مبدا مازندران حداکثر ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت است.

کرونا و جایگاه پست در تجارت الکترونیک

یک کارشناس امور پستی هم با اشاره به رونق خرید و فروش الکترونیک در بین مردم و توسعه روز افزون معاملات آنلاین از شبکه‌های پستی به عنوان نبض و حلقه حیاتی تجارت الکترونیک در دنیای معاصر یاد کرد.

زهرا حاج رضایی به خبرنگار ایرنا گفت : در سال های اخیر دیجیتالی شدن فضای پیرامون اشخاص، فرصت هایی را ایجاد کرده است که در محدوده زمانی ۲۰ سال پیش قابل تصور نبود. آسانی دسترسی به اینترنت و به دنبال آن بهره مندی گسترده از شبکه های اجتماعی موجب گسترش ناباورانه فضای دیجیتالی شده است. یکی از اصلی ترین شاخه های برآمده از این فضا، تجارت الکترونیک است. امروزه مصرف کنندگان می توانند در هر مکانی کالاها را از فروشندگانی که تقریباً در هر نقطه از شهر، کشور و یا حتی جهان واقع شده اند، خریداری کنند.

وی افزود : تجارت الکترونیک مشاغل را قادر می سازد تا با ورود به بازارهای جدید، موانع جغرافیایی را که در قبل فروش طولانی مدت و فراتر از مرز را به چالش کشیده بود پشت سر بگذارند. هر چند تجارت الکترونیکی تنها در صورتی امکان پذیر و موفق است که کالاهای معامله شده آنلاین از صاحبان کسب و کار به مصرف کنندگان نهایی تحویل داده شود. به این ترتیب، نقش شبکه های تحویل در سرتاسر جهان، بیشتر و با اهمیت تر از هر دوره ای دیگر قابل تشخیص است که در مسیر جدید گردش تولید کالا و مصرف، اصلی ترین حلقه را شبکه های پستی به عنوان نبض حیاتی تجارت المترونیکی ایفا می نمایند.

این کارشناس امور پستی گفت : اهمیت شبکه های پستی به عنوان فعال کننده تجارت الکترونیکی برای مناطق حاشیه ای کشورها و نقاط با دسترسی سخت، که اغلب با چالش های انسجام و زیرساخت رو به رو هستند بسیار برجسته است. در ایران بجز شهرهای بزرگ، مناطق روستایی بخش گسترده ای از قلمروی جغرافیایی را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه برخی از این نقاط جمعیت اندکی دارند، اغلب از سرانه کمتری مانند مجتمع های تجاری و یا فروشگاه های فیزیکی نیز برخوردارند در نتیجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می توانند با بهره گیری از توان شبکه پستی فرصت استفاده از تجارت الترونیک را  کسب نمایند. مشاغل خرد در این مناطق نیز همچون همتایان خود در مناطق شهری فرصت های فروش کالا، دسترسی به کالا، دسترسی به خدمات وغیره را برخودار هستند.

حاج رضایی تاکید کرد: بنابراین از طریق تجارت الکترونیک افراد در هر نقطه ای از کشور می توانند به فروشگاه هایی که در هر مکانی قرار دارند دسترسی پیدا کنند. به طور مشخص، مشاغل مستقر در مناطق جانبی می توانند به تعداد بیشتری از مشتریان خارج از مناطق محلی خود  دسترسی داشته باشند. با تسهیل تجارت آنلاین شبکه های پستی به عنوان یکسان کننده عمل به توسعه مناطق دورافتاده در سطح بالاتری کمک می کنند و به همین منظور در سال های اخیر توسعه زیرساخت های پستی با نگاه ویژه تری پیگیری شده است.

وی افزود : در زمان همه گیری کووید ۱۹ و دوره های مختلف قرنطینه و تعطیلی های گسترده، شرکت ملی پست با افزایش توان خود، بدون لحظه ای تعطیلی در خدمت چرخه تولید و مصرف کشور و برقراری ارتباط خرید آنلاین کالا و تحویل آنها به روشی ایمن بوده است که مردم بتوانند در داخل منازل بمانند و از شیوع ویروس جلوگیری کنند، این امر در حالی ارزشمند بودنش نمایان است  که  اقتصاد مردم در ایام تعطیلی های گسترده، همچنان در کشور مسیر خود را ادامه می دهد. این وضعیت همچنین باعث شده است که گروه های بیشتری از مصرف کنندگان، مانند نسل های قدیمی تر، به صورت آنلاین درآمده باشند. بنابراین قرنطینه و تعطیلات سراسری در دوران کرونا اهمیت شرکت ملی پست را به عنوان فعال کننده تجارت الکترونیک برجسته کرده است.

او ادامه داد : تمامی مراکز پستی جهان از جمله شرکت ملی پست ایران در حال نوآوری و سازگاری بسیار سریع با واقعیت جدید هستند.در سال پیش رو، پست ایران فعالیت خود را با نگرش تغییر فرآیندهای پستی و به روز رسانی های بیش از پیش آغاز نموده تا امانات و مرسولات پستی کمترین آسیب را ببینند و افزایش کیفیت رضایت مندی مشتریان را در پی داشته باشند.

حاج رضایی گفت : می توان گفت بهره مندی از ظرفیت شبکه پستی کشور به عنوان فعال کننده تجارت الکترونیک در شکل جدید رفتارهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. همانگونه که گفته شد افزایش دسترسی به اینترنت در جوامع، به طور طبیعی مدیران را به تصمیم گیری های جدیدی برای گسترش این امر ترغیب می کند.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران مازندران اتحاديه جهانی پست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران مازندران اتحاديه جهانی پست شرکت ملی پست ایران مازندران اتحاديه جهانی پست تجارت الکترونیک استان مازندران مصرف کنندگان شرکت ملی پست سال های اخیر نامه رسان ها مرسوله پستی نامه و بسته جا به جایی بسته ها جا به جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری ۱۴۰۵ کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست استان فارس با حضور محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و مسئولان استانی برگزار شد، در این آیین از زحمات مهدی آزادی مدیرکل سابق تقدیر و روح اله عباسی به عنوان سرپرست جدید پست استان فارس معرفی شد. 

محمود لیایی در این مراسم اظهار کرد: این دوران، دوران پرشکوهی برای پست استان است و امیدواریم مدیرکل جدید بتواند با کارنامه خوبی که از خود به جا می‌گذارد موجبات خیر و برکت برای پست استان را فراهم کند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر جایگاه پست متناسب با ظرفیتی که استان پهناور فارس در حوزه تجارت الکترونیک دارد رشد نداشته و نیاز است برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی برای کاهش فاصله‌ای که نسبت به انتظار از پست استان برای پر کردن خلاء تجارتی الکترونیک وجود دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در میان استان‌های دیگر کشور جایگاه خوبی در بحث تجارت الکترونیک دارد، افزود: رسیدگی به مشکلات پست استان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان فارس برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه است.

لیالی اضافه کرد: ظرفیت خوبی در زیرساخت استان وجود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها بر اساس بی‌تدبیری در پنج سال گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته بود؛ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را در بعد قانونی برگردانیم و کمبود زیر ساخت‌های استان را از نظر فیزیکی و تجهیزات با بازگشت سرمایه اصلی به جایگاه خود برطرف کنیم.

وی کم بودن فضای عملیاتی در استان فارس را از مشکلات حوزه پست استان فارس دانست و گفت: انتظارمان این است که مقدمات هر چه سریعتر فراهم شود و معتقدیم با انجام یک سری اقدامات در حوزه نصب تجهیزات، 50 درصد مشکلات زیر ساختی چه از نظر کیفیت و چه از نظر سرعت برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی مدیران فارس از ظرفیت‌های پست در مناطق مختلف استان به نحو احسن استفاده شود، می‌توانیم در بحث هوشمندسازی پلاک‌های پستی، پروژه ملی «جی‌نف» و استانداردسازی استان‌ها کمک خیلی خوبی به پروژه‌های استان کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که برقرار شده مسئولان استان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند؛ قطعا از طریق پروژه «جی‌نف» می‌توانیم به سایر دستگاه‌های اجرایی استان کمک‌های قابل توجهی کنیم.

لیالی بیان کرد: مکلف هستیم به عنوان مرجع و متولی پایگاه داده «جی‌نف» این بانک اطلاعاتی را تا پایان سال 1404 تکمیل و از این طرق کمک شایانی به سرشماری 1405 کنیم؛ تحقق این امر مهم می‌طلبد که از همکاری دستگاه‌ها استانی بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص تبدیل استان فارس به هاب پستی جنوب کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه پست و به دلیل همجواری با 6استان می‌تواند به هاب پستی جنوب کشور تبدیل شود؛ با این اتفاق خوب به جای اینکه موسولات پستی نیمی از کشور را برای رسیدن به مقصد طی کنند زمینه مناسب برای ارسال این مرسولات در مدت زمان کمتر فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ابراز کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تدابیری که در این زمینه اتخاذ می‌شود هم این مسیر کوتاهتر شود و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • میزبانی مردم کوهبنان از یک شهید گمنام
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد