Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:05:08 GMT

الزامات و ضوابط «شهر دوستدار کودک » ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۸۰۳

الزامات و ضوابط «شهر دوستدار کودک » ابلاغ شد

محمد عزتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تدوین این الزامات و ضوابط با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‌‏های کشور و سایر متخصصان و فعالان مدنی داوطلب و با همکاری فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در پاسخ به مطالبات جمعی از فعالان حقوق کودک مبنی بر فقدان سیاست‌‏ها و مجموعه ضوابط یکپارچه و کمبود سطوح عملکردی متضمن تامین نیازهای کودکان در بناها و فضاهای شهری، تدوین و به تصویب رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تا کنون در غیاب چنین سند قانونی، متاسفانه شاهد فقدان ادبیات مشترک و تعریف مدون از مفهوم شهر دوستدار کودک در منظر بدنه اجرایی شهرها و تصمیم‌سازان، اقدامات موازی، سوء تعبیرها و اجرای پروژه‌های متناقض با حقوق کودک بودیم که گاه به نام و شعار پروژه‌های دوستدار کودک افتتاح می‌شدند.

عزتی، اظهار امیدواری کرد با تصویب و ابلاغ این الزامات و ضوابط و تبیین ساز و کار و نحوه اقدام ارگان‌های دخیل، این مهم به صورت صحیح و واقعی در شهرها روی دهد و شهرها به‌ عنوان بستری مطلوب نه فقط برای حضور و رشد و تعالی کودکان بلکه برای کمال جامعه انسانی آماده شوند.

به گزارش ایرنا، این مجموعه ضوابط در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مرداد سال‌ جاری و با رای اکثر اعضا به تصویب رسیده است.

با توجه به ابلاغ این مصوبه، اجرای مفاد آن توسط همه دستگاه‌های عمومی و دولتی که از مقررات شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور تبعیت می کنند، الزامی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شهرداری تبریز حقوق کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شهرداری تبریز حقوق کودک آذربایجان شرقی شهرداری تبریز حقوق کودک شهرسازی و معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان