Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: تولید لوازم خانگی نسبت به سال ۱۳۹۶ که موضوع تحریم‌ها و خروج برند‌های خارجی نیز مطرح نبوده رشد ۳۰ درصدی داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت که با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت برگزار شد، گفت: تولید لوازم خانگی نسبت به سال ۱۳۹۶ که موضوع تحریم‌ها و خروج برند‌های خارجی نیز مطرح نبوده رشد ۳۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افزایش عمق ساخت داخل در تولید لوازم خانگی

وی با بیان اینکه در تولید لوازم خانگی بر عمق ساخت داخل تأکید شده است، گفت: شرکت‌ها در راستای حمایتی که در زمینه ممنوعیت واردات لوازم خانگی وجود داشته است، هدفگذاری مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و افزایش عمق ساخت داخل داشته‌اند.

ظرفیت تولید لوازم خانگی کشور ۲۴ میلیون دستگاه است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت تولید لوازم خانگی در کشور ۲۴ میلیون دستگاه می‌باشد، بیان کرد: امسال به تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه رسیدیم و تولید سال گذشته ۱۵.۵ میلیون دستگاه بوده است.

افزایش تراز تجاری و قطعه سازی

صادقی نیارکی با بیان اینکه در کنار تکمیل ظرفیت‌های خالی، سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز انجام شده است، ادامه داد: افزایش عمق ساخت داخل با قطعه سازی و افزایش تراز تجاری مسیر دومی است که باید به این سمت برویم.

وی همچنین تصریح کرد: مسیر سوم نیز قالب سازی است و شرکت‌هایی که در محصول نهایی فعالیت می‌کنند باید به سمت قالب‌سازی بروند.

سرمایه‌گذاری خوبی در لوازم خانگی شکل گرفته است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سرمایه گذاری خوبی در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته است، تحریم‌ها تبدیل به فرصت شدند و مسیر سرمایه‌گذاری را در اقصی نقاط کشور دنبال می‌کنیم.

کاهش ۵۰ درصدی نسبت واردات به صادرات لوازم خانگی در سال آینده

صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ باید به اندازه ۵۰ درصد نسبت واردات به صادرات در این حوزه کاهش یابد و شاهد این تحقق این میزان ارزبری باشیم، گفت: یعنی صادرات ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده در قبال اجزا و قطعات باید محقق شود که یکی از مسیر‌های تحقق این موضوع ساخت داخل در حوزه اجزاء و قطعات است.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به اطمینان خاطر نیاز دارد

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های انجام شده البته به اطمینان خاطر نیاز دارد، بیان کرد: کاهش ارزبری، افزایش صادرات، افزایش کیفیت و تنوع که متعاقب آن سبب تأمین حقوق مصرف‌کننده می‌شود را در دستور کار داریم و جزو اهداف وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی درخصوص افزایش صادرات گفت: یکی از اهداف ما توسعه برندینگ و مارکتینگ است. در این حوزه با مزیت نسبی که در زمینه دانش فنی و توسعه پلتفرم وجود دارد باید به این سمت برویم.

در این نشست تولیدکنندگان لوازم خانگی به بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت با حضور وزیر صنعت، معدن تجارت پرداختند و مهمترین نقطه نظرات خود را بیان کردند.   بیشتر بخوانید: وزیر صمت: با تهیه مصوبه‌ای در دولت برخی امور صادرات تسهیل و انتقال پول راحت‌تر می‌شود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت تولید لوازم خانگی میلیون دستگاه عمق ساخت داخل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور