Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:52:56 GMT

کشتار نمازگزاران قندوز و چند نکته

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۳۱۳۶

خبرگزاری آریا- حمله تروریستی علیه نمازگزاران مسجد قندوز نتیجه 20 سال اشغالگری غرب است، روندی که تنها با تشکیل هر چه سریع‌تر دولت فراگیر با مشارکت تمام گروه‌ها و جریان‌های افغانستانی پایان خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نورنیوز، دیروز جمعه حمله انتحاری به مسجد سیدآباد قندوز واقع در شمال افغانستان موجب شهادت و مجروح شدن ده‌ها تن از نمازگزاران شد و گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خصوص این جنایت ضد بشری علیه ملت مظلوم افغانستان و جهان اسلام چند نکته قابل توجه است:

نخست؛
نگاهی به تحولات افغانستان از زمان خروج اشغال‌گران نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی ماموریت دارند از خلاء‌های موجود برای گرفتار کردن افغانستان در جنگ قومی-مذهبی بهره گرفته و از این رهگذر ضرورت حضور بیگانگان را توجیه کنند.
این سناریو زمانی بیشتر نمود می‌یابد که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو، برخی مقامات و فرماندهان آمریکایی در اظهاراتشان گفتند که جنگ در افغانستان تازه آغاز شده است!

دوم؛
مسلما بروز حفره‌های امنیتی و ایجاد فرصت برای تروریست‌ها برای قدرت‌نمایی از پیامد‌های نبود دولتی فراگیر و کارآمد است. اکنون طالبان به عنوان قدرت فائقه بر افغانستان مسئول امنیت مردم این کشور و جلوگیری از تهدیدات امنیتی علیه همسایگان است، لذا اقدام عاجل آن‌ها در تشکیل دولت فراگیر با حضور تمام گروه‌ها و جریان‌ها در کنار حل بحران‌سیاسی و تقویت امنیت افغانستان می‌تواند موجب تجمیع تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با انواع تهدیدات شود.

سوم؛
از زمان خروج آمریکایی‌ها و ناتو تاکنون چندین حمله تروریستی توسط داعش صورت گرفته، حال آنکه غرب همچنان از پاسخ به این سوال خودداری می‌کند که چگونه 20 سال با ادعای مبارزه با تروریسم در افغانستان بوده، اما نه تنها اقدامی در این زمینه صورت نداده بلکه زمینه‌ساز افزایش گروه‌های تروریستی شده است.
غرب باید پاسخ دهد که چگونه داعش که در سوریه و عراق تاسیس شد سر از افغانستان درآورده است؟ داعش نه زاده شرایط افغانستان که برگرفته از فضا و اهدافی است که غرب علیه این کشور ایجاد کرده و از داعش به عنوان مولفه بر هم زننده ثبات این کشور و منطقه بهره می‌گیرد.

چهارم؛
حقیقت آن است که بحران اقتصادی و معیشتی می‌تواند زمینه‌ساز شرایط و جذب افراد به گروه‌های تروریستی شود. اکنون به اذعان سازمان ملل 18 میلیون افغان در فقر و نیازمند کمک غذایی هستند در حالی که به گزارش رسمی سازمان ملل تاکنون غربی‌ها از پرداخت میلیارد‌ها دلار وعده کمک انسانی و مالی به افغانستان خودداری کرده‌اند که می‌تواند فرصتی برای گروه‌های تروریستی جهت جذب افراد و تشدید حملات تروریستی در این کشور فراهم سازد.

پنجم؛
کشور‌های منطقه از جمله ایران و روسیه که نقش و تجربه‌های بسیاری در مبارزه با تروریسم دارند بار‌ها بر همکاری و حمایت از ملت افغانستان در برابر تروریسم تاکید کرده‌اند و راهکار‌های بسیاری نیز برای تحقق توافق افغانستانی-افغانستانی ارائه کرده‌اند.
بر این اساس؛ قطعا افغانستان با برخوردار شدن از دولتی فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها می‌تواند از این طرح‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای جهت رسیدن به صلح و ثبات پایدار و مبارزه با تروریسم امنیتی و اقتصادیِ بر جای مانده از 20 سال حضور اشغال‌گران برخوردار شود.

ششم؛
نوع پرداخت رسانه‌ای غرب به حادثه تروریستی علیه نمازگزاران در قندوز جالب توجه است. رسانه‌های غربی در حالی تلاش کرده‌اند این جنایت را به اسلام و مسلمانان نسبت دهند که همین رسانه‌ها با سکوت خبری رسوایی جنایات صورت گرفته توسط کلیسا‌های فرانسه علیه کودکان را به موضوعی حاشیه‌ای و بی‌اهمیت تقلیل داده‌اند.
بر این اساس می‌توان گفت؛ حمله تروریستی علیه نمازگزاران مسجد قندوز نتیجه 20 سال اشغالگری غرب است که پیامد‌های آن همچنان گریبان‌گیر ملت این کشور است، روندی که تنها با تشکیل هر چه سریع‌تر دولت فراگیر با مشارکت تمام گروه‌ها و جریان‌های افغانستانی پایان خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمازگزاران قندوز گروه های تروریستی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات