Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، همزمان با هفته ملی کودک همچنین آثاری از گنجینه کاخ موزه اختصاصی نیاوران در نمایشگاهی با عنوان نشان لبخند در معرض نمایش قرار گرفته است. این نمایشگاه شامل مجموعه ای متنوع از آثار موزه ای مرتبط با موضوع کودک است و در میان آن نشانی ارزشمند به نام "نشان لبخند" برای نخستین بار به نمایش در آمده که یک جایزه بین المللی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان توسط کودکان به بزرگسالانی اهدا می شود که در عشق، مراقبت و کمک به کودکان متمایز هستند.
در کنار این نمایشگاه، کارگاهی با هدف معرفی بیشتر این نشان ارزشمند به کودکان در فضای مجازی با همکاری گروه راز گردونه برگزار خواهد شد.
 
 نمایشگاه «چرخ زمان»  در موزه کوشک احمدشاهی
علاقه مندان به خودروهای کلاسیک و آنتیک می توانند در نمایشگاه چرخ زماندر موزه کوشک احمدشاهی از مجموعه تصاویر خودروهای کلاسیک اروپایی دیدن کنند. این تصاویر رنگی در گنجینه این موزه نگهداری می شود و برای اولین بار به مناسبت این هفته ملی در معرض دید عموم قرار گرفته است. قدیمی ترین خودرو در میان این تصاویر، خودرویی متعلق به سال ۱۸۹۸ میلادی است.  
 تئاتر اسطوره آرش کمانگیر
یکی دیگر از برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در هفته ملی کودک اجرای تئاتر با موضوع اساطیر ایران زمین توسط کودکان در محوطه باز این مجموعه است. این رویداد یک روزه با همکاری مدرسه بلوط اجرا می شود و طی آن کودکان ۹ تا ۱۲ سال، تئاتر اسطوره آرش کمانگیر را نقش آفرینی می کنند. این برنامه با هدف آشنا سازی کودکان با فرهنگ و هویت ملی، اسطوره ها، تاریخ شفاهی و هنر نمایش با رعایت پروتکل های بهداشتی صبح جمعه ۲۳ مهرماه اجرا خواهد شد.   
 
 نمایشگاه مجازی «میراث خواندنی»
در این نمایشگاه که به صورت مجازی برگزار می شود، مجموعه کتاب هایی از موزه کوشک احمدشاهی با موضوع ادبیات کودک، برای کودکان دیروز و امروز به نمایش درخواهد آمد. از جمله ویژگی های این نمایشگاه می توان به گنجینه غنی موزه کوشک احمدشاهی در حوزه ادبیات کودک اشاره کرد. این نمایشگاه در دو بخش در فضای مجازی این مجموعه منتشر می شود. در بخش اول کتاب هایی از نویسندگان برجسته کشور با تصویرگری هنرمندان شاخص ایرانی و غیر ایرانی نمایش داده می شود و در بخش دوم کتاب هایی از نویسندگان برجسته جهان با ترجمه مترجمان نامی کشور معرفی می شوند.
 
ویژه برنامه مجازی «تردستی در موزه جهان نما» بر اساس اثر مارک شاگال
بر اساس یکی از آثار شاخص موزه جهان نما با عنوان  تردستان، ویژه برنامه مجازی با همکاری دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می شود. این رویداد دو قسمتی با محوریت آموزش قصه پردازی بر اساس آثار موزه ای برای کودکان است و لیلا کفاش زاده مدیر دفتر کودک و نوجوان این پژوهشگاه، اثر مارک شاگال هنرمند صاحب سبک قرن بیستم را به دو روش متفاوت برای مربیان کودک و راهنمایان موزه و همچنین کودکان روایت می کند.
 
علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه نشان لبخندو چرخ زمان می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۵:۳۰ به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند و سایر ویژه برنامه ها را از طریق صفحه رسمی اینستاگرام این مجموعه به آدرس @niavaran.mu دنبال کنند.

هفته ملی و روز جهانی کودک ۱۴۰۰ در یک نگاه

«هفته ملی و روز جهانی کودک» سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه  ۱۴۰۰ نامگذاری و به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بر این اساس ۱۶ مهر روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است. ۱۷ مهر روز «کودک، باورهای دینی و معنویت» و ۱۸ مهر روز «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی» نام گرفته است. «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات» و «کودک، هویت، میراث‌ طبیعی و فرهنگی» به ترتیب عناوین روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهر است.

آخرین روز هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به موضوع «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» اختصاص دارد.

برنامه های هفته ملی کودک

«هفته ملی کودک» با عنوان یادواره شهید لندی آغاز و دیدار با خانواده این نوجوان و رونمایی از تندیس او در یکی از مراکز فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری خوزستان آغاز گر این هفته بود. بازگشایی مراکز این مجموعه فرهنگی ، فعالیت تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور ، راه اندازی و آغاز بکار سایت جامع اینترنتی کانون با عنوان دیجی کانون ، درنظرگرفتن تخفیف ۲۵درصدی فروشگاه اینترنتی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «هفته ملی کودک»، «ساعت کودکی» از جمله فعالیت‌های این هفته خواهد بود.

همچنین تقدیر از برگزیدگان طرح «ایده‌آزاد» در این هفته، بازدید رایگان از موزه هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست‌های علمی ویژه مربیان و فعالان حوزه کودک از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

یکی از اقدام‌های مهم این هفته شکل‌گیری کمیته استان‌ها و توجه به فعالیت سراسری در هفته ملی کودک خواهد بود.

برچسب‌ها گردشگری کاخ نیاوران هفته کودک هفته ملی کودک روز جهانی کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کاخ نیاوران هفته کودک گردشگری کاخ نیاوران هفته کودک هفته ملی کودک روز جهانی کودک موزه کوشک احمدشاهی کانون پرورش فکری مجموعه فرهنگی هفته ملی کودک ویژه برنامه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت

ایسنا/مرکزی مدیر میراث‌فرهنگی خمین از ثبت جشنواره « گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

علی مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک منطقه شهابیه خمین هستند. با توجه به این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه،این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس، هر ساله این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

او هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان، مشهدی گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گُل‌غلتان کودکان و... از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از تجلیل دانش آموزان از معلمان خود
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت