Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با بیان اینکه باید قدم‌های بلندتر و با عزمی‌ جدی‌تر در آبرسانی به روستاهای محروم برداشته شود، گفت: هدف شورای جهاد آبرسانی ایجاد هم‌افزایی و یکپارچگی برای سرعت دادن به کار آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم است.

به گزارش قدس آنلاین، «علی اکبرمحرابیان» در نخستین جلسه شورای جهاد آبرسانی در ستاد وزارت نیرو افزود: ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌های پراکنده آبرسانی و نیز تعیین مدیریت واحد در این زمینه کمک خواهد کرد تا بتوان کار آبرسانی به روستاها محروم را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی در بخش های آب و برق خدمات شایانی چه در بخش شهری و چه در روستاها انجام گرفته که نتبجه آن رشد و توسعه کشور را به همراه داشته است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ارائه این خدمات در برخی مناطق محروم سبب شد تا میزان برخورداری مردم این مناطق، بسیار خیره کننده باشد.

محرابیان ادامه داد: در برخی دوره ها خدمت رسانی در بخش آب و برق سرعت چشمگیری یافته و برق رسانی چنان رشد کرده که در یک مدت معین بسیاری از روستاها از نعمت برق بهره مند شده اند.

وی افزود: اما در بخش آبرسانی ضرورت دارد قدم های بلندتری با عزمی جدی تر برای یک کار جهادی و فراگیر برداشته شود تا بتوان بی آبی در برخی روستاها و نیز تنش آبی در برخی دیگر از روستاهارا برطرف کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: اکنون در کشور دستگاه ها و گروه های زیادی با اعتبارات فراوان وجود دارد که در زمینه آبرسانی فعالیت دارند.

محرابیان گفت: ضرورت دارد با یکپارچه کردن این فعالیت ها، اعتبارها و ایجاد هم افزایی، معضل بی آبی در روستاهای هدف را برطرف ساخت.

وی افزود: اعتباراتی که در بخش آبرسانی صرف می شود، نشان می دهد که در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت و با بسیج امکانات و یکی کردن فعالیت ها می توان کار را به سرعت جلو برد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این شورا دنبال ایجاد هم افزایی و یکپارچه ساختن امکانات و فعالیت ها چه در بخش دولتی، چه خصوصی و چه خیرین با ایجاد یک چارچوب مناسب هستیم.

محرابیان گفت: تلاش خواهد شد با تقسیم کار بین گروه های مختلف کار آبرسانی به نقاط فاقد آب یا نقاطی که دچار تنش آبی به بهترین شکل انجام شود.

محرابیان گفت: موفقیت در امر آبرسانی در این برهه زمانی نیازمند روحیه انقلابی، کار جهادی و بهره‌مندی از ظرفیت متنوع نخبگان، کارشناسان گروه‌های جهادی، نهادها و خیران است.

وی به وجود مجتمع های آب سانی در برخی روستاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گرچه این مجتمع ها کارهای خوبی در امر آبرسانی انجام داده اند اما در برخی روستاها نیاز به کار بیشتر وجود دارد.

وزیر نیرو گفت: خیرین نیز کارهای خوبی کرده اند و نهادهای مردمی و ما در این مرکز دنبال ایجاد سازو کاری برای سرعت دادن به امور هستیم.

وی میزان بهره مندی کنونی مردم روستاها از آب را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: باید تلاش کرد روستاهای باقی مانده به سرعت آبرسانی شوند.

وی افزود: باید کار آبرسانی به روستاهای کم جمعیت در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبرسانی روستاهای محروم وزیر نیرو آبرسانی به روستاها کار آبرسانی وزیر نیرو فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد