Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراسم خاکسپاری شهدای حمله تروریستی داعش در مسجد «سید آباد» استان قندوز، امروز با حضور جمعی از شهروندان این شهر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیکر شهدای حمله تروریستی داعش در شهر قندوز افغانستان امروز به خاک سپرده شد.
مراسم خاکسپاری شهدای حمله تروریستی داعش در مسجد «سید آباد» استان قندوز که روز گذشته به وقوع پیوست، امروز با حضور جمعی از شهروندان این شهر برگزار شد و اجساد شهدا به صورت دسته جمعی و در کنار یکدیگر به خاک سپرده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قرار بود امروز مراسم خاکسپاری شهدای قندوز به صورت گسترده‌تر برگزار شود، اما به دلیل تهدید‌های امنیتی محدود‌تر برگزار شد.
درمیان جان باختگان حمله تروریستی داعش درمسجد سید آباد قندوز، اجساد بزرگسالان، کودکان، قاریان قرآن، پسر موذن مسجد و مهیمانی از شهر مزارشریف بودند.
این افراد زمانی جان خود را از دست دادند که در آیین عبادی- سیاسی نمازجمعه در مسجد سید آباد قندوز شرکت کرده بودند.
شمارشهدای این حمله تروریستی حدود صد نفر اعلام شده است و صد و پنجاه نماز گزار دیگر نیز زخمی شدند.

اهدای خون جوانان شیعه و سنی به مجروحان انفجار قندوز
در پی حمله خونین تروریستی به نمازگزاران مسجد سید آباد شهر قندوز، جوانان شیعه و سنی برای اهدای خون به مجروحان به صورت گسترده تجمع و خون خود را اهدا کردند.
درپی حمله خونین تروریستی داعش به نمازگزاران مسجد سید آباد در شهر قندوز افغانستان، ده‌ها نفر از جوانان شیعه و سنی با حضور در برابر بیمارستان مرکزی قندوز به مجروحان این انفجارخون اهدا کردند.
تجمع جوانان برای اهدای خون به حدی بود که مسئولان بیمارستان از جوانان خواستند به خانه‌های خود بازگردند، زیرا خون کافی برای مجروحان اهدا شده است و دیگر نیازی به اهدای خون نیست.
اعضای خانواده‌های مجروحان این انفجار نیز اعلام کردند: با اهدای خون جوانان قندوزی، خون کافی تهیه شده و مجروحان با کمبود خون مواجه نشدند.
به گفته این خانواده‌ها، دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان هستند، اما باید بدانند که هرگز موفق نمی‌شوند.
براثر حمله انتحاری در مسجد سید آباد قندوز، حدود صد نفر به شهادت رسیدند و حدود صد و پنجاه نفر دیگر زخمی شدند.

ادامه واکنش‌های ملی و بین المللی به جنایت داعش در قندوز افغانستان
جنایت حمله انتحاری داعش در بین نمازگزاران اهل تشیع در شهر قندوز افغانستان همچنان واکنش‌های گسترده ملی و بین المللی را به همراه دارد.
رسانه‌های جمعی افغانستان امروز اعلام کردند: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در میان نمازگزاران در مسجدی در شهر قندوز، حمله برغیرنظامیان را نقض حقوق اساسی و قوانین بین المللی بشردوستانه دانسته است.
«پتریشا گاسمن» مسوول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر نیز درپیامی اعلام کرد: چنین رویداد‌ها نشان می‌دهند که اقلیت‌ها به ویژه شیعیان در افغانستان با خطر جدی ربرو هستند.
وی تصریح کرد: بمب گذاری تکان‌دهنده در مسجد سید آباد استان قندز نشان می‌دهد که جان افغان‌ها تا چه اندازه با خطر روبرو است، جهان نباید نگاهش را از افغانستان دور کند.
وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای، حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندوز افغانستان را محکوم کرد. براساس این بیانیه: از خداوند برای قربانیان این حمله طلب رحمت و برای مجروحان نیز شفای فوری مسئلت می‌کنیم، همچنین به مردم افغانستان تسلیت می‌گوییم.
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درافغانستان نیز درپیامی اعلام کرد: حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندوز در زمان برگزاری آیین عبادی نماز جمعه و کشتار نمازگزاران مظلوم، قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه دار می‌کند، چنین جنایت‌های کور و باطلی که با هیچ یک از اصول انسانی، اسلامی و اخلاقی سازگاری ندارد با هدف برافروختن آتش اختلاف‌های قومی و مذهبی و برای ایجاد ناامنی صورت می‌گیرد و تنها از دست ناپاکان تروریست و عوامل شیطان بزرگ، صهیونیسم و ارتجاع برمی آید.
کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در واکنش به این حمله در صفحه تویترش نوشته است: بار دیگر یک مسجد متعلق به شیعیان در قندوز هدف حملهٔ تروریستی قرار گرفت، کمیسیون حقوق بشر افغانستان با محکوم کردن این حمله، آن را جنایتی در ادامه کشتار‌های هدفمند شیعیان و هزاره‌ها دراین کشور خوانده است.
«محمد محقق» رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و از شخصیت‌های شیعیان نیز این حمله تروریستی را محکوم کرد.
«سید عیسی حسینی مزاری» رئیس مرکز فرهنگی تبیان افغانستان نیز درپیامی اعلام کرد: این حمله کار دشمنان دین و وطن است و از طالبان می‌خواهیم به مسئولیت خود در شناسایی و مجازات عوامل این فاجعه و تامین امنیت همه مردم عمل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قندوز افغانستان شهر قندوز افغانستان حمله تروریستی داعش مسجد سید آباد اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات