Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@21:15:34 GMT

قالیباف: صدا و سیما فرزند زمانه خویش باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۳۵۱۵

قالیباف: صدا و سیما فرزند زمانه خویش باشد

به گزارش صدای ایران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از علی عسگری رئیس سابق این سازمان گفت: از دوست صمیمی و عزیز خودم علی عسگری که بیش از سه دهه سابقه رفاقت داریم، به جهت خدمت در این سازمان تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع باعث عزت دنیوی و اجر اخروی برای وی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت و خیر مقدم برای جبلی رئیس جدید سازمان صدا و سیما اظهار کرد: برای برادر عزیز، رزمنده، همسنگر و همرزم خودم در دوران دفاع مقدس که توانسته از دبیری و سردبیری و سطوح مختلف در این سازمان خدمت کند و امروز توفیق خدمت در راس سازمان صداوسیما را پیدا کرده و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به ایشان اعتماد کرده‌اند و در شرایطی حساس، این مسئولیت خطیر را بر عهده این برادر متدین و کارشناس قرار داده‌اند، آرزوی موفقیت دارم.

رئیس قوه مقننه با بیان این که در زمانی که دین در حاشیه و در غربت بود و مسلمانان در دنیا عزت نداشتند، امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، اسلام را از کنج حجره‌ها به میدان آورد، تصریح کرد: شهدا و فرهنگ خداباوری، مردم باوری و خودباوری عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد و آن قاب فاخر را از دوران دفاع مقدس نمایانگر کرد.

قالیباف با تأکید بر اینکه تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دوران دهه اول دفاع مقدس بوده است، گفت: در اداره کشور و حل مشکلات مردم هر راه دیگری جز الگوی دفاع مقدس برویم، بی راهه رفتن است. 

وی تصریح کرد: همه ما سال ۶۳ را به یاد داریم، زمانی که طی دو روز حتی خمپاره‌ای نداشتیم و این موضوع را بچه‌های بخش ادوات به یاد دارند اما با کمک‌های شهید حسن طهرانی مقدم از هیچ به دنبال موشک حرکت کردیم و اولین تست موشکی ما خنده‌دارترین تجربه ما در منطقه بود، اما امروز در جایی ایستاده‌ایم که آسمان ایران زمین و جبهه مقاومت در تحت امنیتی قرار دارد که از دوران دفاع مقدس الگو گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز بقای جمهوری اسلامی ایران و عزت آن به گونه‌ای است که تمام قدرت و هژمونی آمریکا در منطقه را به زمین زده و به شکست کشانده است و آنها امروز به دنبال بازتعریف خود و خروجشان از خاورمیانه هستند.

قالیباف تأکید کرد: باید بپذیریم آنچنان که در بقای جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم در اداره آن تلاش نکرده‌ایم، به تلاش خود در بقای جمهوری اسلامی از نمره ۱۰۰، ۱۰۰ می‌دهیم زیرا در این بخش رابطه بین امام و امت برقرار بود و سنت‌های الهی، خداباوری و ایمان به اینکه ما می‌توانیم، وجود داشت و لذا مردم ما آن عرصه‌های مهم را برای انقلاب و کشور رقم زدند. 

وی اظهار کرد: امروز بپذیریم که ما در اداره کشور برای حل مشکلات مسیر دفاع مقدس را تغییر داده و مسیر دیگری را در پیش گرفتیم بنابراین با چالش‌های متعددی در اداره کشور روبرو شده‌ایم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه دو دانشگاه در کشور وجود دارد، گفت: امام خمینی (ره) دفاع مقدس و جنگ را دانشگاه اول و صدا و سیما را دانشگاه دیگر و ملی ما برشمردند و امروز دانشگاه صدا و سیما باید پا جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا ما در جنگ تحریف‌ها و از همه مهمتر جنگ اقتصادی پیروز شویم. 

قالیباف تأکید کرد: به عنوان کسی که بعد از دوران دفاع مقدس تحت فشارهای سخت و سنگین عرصه‌های مختلف در کارهای اجرایی بوده‌ام، نقش صدا و سیما را در موفقیت و خوب اداره کردن کشور درک کرده ام و معتقدم این سازمان، صدای بلند مردم مستضعف است که به فرموده امام راحل کسانی هستند که  تا ته خط با انقلاب اسلامی می مانند.

وی با بیان این که  امروز مردم ما مظلوم‌ترین هستند و هر کجا که می‌رویم آنها ایستاده‌اند، افزود: نقش صدا و سیما  در اداره کشور، مقابله با جنگ اقتصادی و مهار بوروکراسی سرکشی که تحت کنترل کسانی است که دل در گرو انقلاب، اهل بیت، فرهنگ جهاد، شهادت و قرآنی ندارند، نقشی بی‌بدیل است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم صدا و سیما در این جنگ نابرابر با همان فرهنگ دفاع مقدس و ریاست شخصی که از پایین‌ترین سطح به بالاترین سطح آن رسیده با اخلاص، مجاهدت، تلاش و همکاری نشان دهد که فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی‌بخش برای عزت، استقلال و دنیا و آخرت ماست؛ صدا و سیمای جمهوری اسلامی می تواند این نقش را به درستی ایفا کند اما با این نگاه که فرزند زمانه خویش باشد.

قالیباف با بیان که باید کنار هم و دست در دست یکدیگر بتوانیم دین خود را به امام و شهدا ادا کرده تا در فردای قیامت شرمنده آنها نشویم، تصریح کرد: ما محکوم به موفقیت هستیم و مردم از ما عدم موفقیت و اداره غلط کشور را نمی‌پذیرند و ضرورت دارد با همدلی و هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی در اداره کشور موفق شویم و مردم نیز ثمره این هم‌افزایی را ببینند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قالیباف رئیس جدید صدا و سیما تودیع و معارفه دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی اداره کشور صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در پیام ویدئویی خود به مراسم بزرگداشت ادیب دزفول گفت: خیلی مشتاق بودم در مراسم نکوداشت و تقدیر از شاعر عزیز و گرانقدرمان آقای دکتر محمدرضا سنگری در شهر مقاومت در دزفول عزیز حاضر شوم.

وی افزود: دزفول یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دفاعی و افتخار آفرینیِ ما در دفاع مقدس بوده است؛ در دفاع مقدس شاید کنار خرمشهر عزیز بیشترین بازخورد، خاطره، قصه و بعضی وقت‌ها غصه در شهر عزیز دزفول به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال اتفاق مهم دیگر این است که این خطه در کنار دفاع‌مقدس و حضور نورانی در ایام دفاع مقدس اساساً خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی را در پیشینه خود دارد.

دکتر اسماعیلی بیان کرد:دزفول در شمال خوزستان از هزاره‌های قبل از ورود اسلام عزیز تا امروز مهد تربیت فضلا، حکما، ادبا، فقها و سیاستمداران بزرگ و نجیب و شعرا و اهل قلم بسیاری بوده است.

وی گفت: کتاب افتخارات دزفول کتاب بسیار قطوری است و برای همچون منی و آن هم در چنین زمان کوتاهی شاید فرصت نباشد حتی قطره‌ای از این یم را بازگو کنم.

ولی به هر حال نمی‌شود به دزفول و سابقه پرافتخارش توجه کرد و یادی از اولین دانشگاه رسمی در تمام نقاط دنیا و قدیمی‌ترین دانشگاه، دانشگاه جندی شاپور نکرد.

وزیر فزهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دزفول عزیز یاد کرد و از بزرگانی، چون شیخ مرتضی انصاری خاتم الفق‌ها و المجتهدین نام نبرد، از دزفول عزیز نام ببریم و از بزرگان تاریخ‌سازش در ایام پیش از پیروزی انقلاب در ایام مبارزه و دفاع مقدس نام نبرد؛ تا به امروز دزفول و دزفولیان در پیشانی افتخارات این مرز و بوم درخشیده اند.

 

دکتر اسماعیلی افزود: از آقای دکتر محمدرضا سنگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادبای معاصر قدردانی و از نقش آفرینیشان در مبارزات قبل از انقلاب و در ایام دفاع‌مقدس نیز تقدیر می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از سرایندگان اشعار حماسی از اندیشه‌های ایشان وام گرفته‌اند و بسیاری از خوانندگان و هنرمندان نام نیک ایشان را در کنار آثارشان با افتخار ثبت کرده‌اند، امروز هم این شخصیت بزرگ برای کشور و مملکت ما نعمت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام خود اظهار کرد: خوشحال هستم که مردم عزیز دزفول و مسئولان شهرستانی و استانی این همت را گمارده اند که از این شخصیت تابناک و این چهره ادبی که در عین حال معلمی دلسوز و محققی پژوهشگر و پرتلاش است تجلیل کنند.از راهی دور، از طریق فضای مجازی خدمت تک تک شما بزرگواران، آقای دکتر سنگری و همه شرکت کنندگان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم، انشاالله به زودی توفیق داشته باشم و در دزفول عزیز حاضر شوم و خدمت عزیزانمان در آنجا از نزدیک عرض سلام و ارادت داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید.

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی