Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از امیرحسین زارع سنگین‌وزن آملی تیم ملی کشتی آزاد ایران که هفته گذشته در مسابقات جهانی نروژ تاریخ‌سازی کرد، عصر امروز -شنبه- در آمل به صورت خودرویی با حضور تعدادی از مسوولان استانی و شهرستانی، ورزش دوستان و اعضای خانواده به صورت خودرویی، موتوری و پیاده از بلوار مدرس آمل تا خانه کشتی پهلوان قاسم رضایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارع که مرداد امسال نیز در المپیک توکیو توانست مدال برنز رقابت‌ها را کسب کند، در مسابقات جهانی نروژ پس از ۳۲ سال برای دومین بار مدال طلای سنگین‌وزن کشتی جهان را به نام ایران ثبت کرد. این آزادکار آملی دور نخست مسابقات را با استراحت پشت‌سر گذاشت و در دور دوم ۶-۰ از سد دزیانیس خرامیانکوف گذشت. در یک‌چهارم نهایی ۱۰-۰ نیکولاس گویازدوفسکی از امریکا را شکست داد و در نیمه‌نهایی حریف یکی از نامداران تاریخ کشتی جهان یعنی طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک شد. سنگین‌وزن آملی توانست آکگول را ۴-۰ شکست دهد و فینالیست شود. اوج عملکرد کشتی‌گیر آملی شکست دادن گنو پتریاشویلی اسطوره کشتی گرجستان و یکی از پرافتخارترین سنگین‌وزن‌های کشتی جهان در فینال بود. زارع در دیدار نهایی توانست مقتدرانه ۹ – ۲ از سد این کشتی‌گیر گرجستانی بگذرد و پس از ۳۲ سال ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد کند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۳ مهر در شهر اسلو نروژ برگزار شد که حضور مازندرانی‌ها در این دوره از رقابت‌های جهانی کشتی آزاد برجسته‌تر از همه ادوار این رقابت‌ها بود. از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی هشت آزادکار اهل مازندران بودند و از ۷ مدال کسب شده توسط کاروان ایران ۶ مدال توسط مازندرانی‌ها کسب شد.

 در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال دست یافتند. در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت.

آمل در تیم ملی کشتی فرنگی نیز یک نماینده دارد که به فینال این مسابقات راه یافته است. محمدهادی ساروی کشتی گیر آملی که مدال برنز المپیک توکیو را کسب کرده بود دیروز -جمعه- در مسابقات قهرمانی جهان توانست با درخشش در مقابل حریفان فینالیست شود و امشب باید در دیدار فینال به مصاف الکس زوکه از مجارستان برود.

برچسب‌ها مازندران کشتی آزاد آمل فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران کشتی آزاد آمل مازندران کشتی آزاد آمل فدراسیون کشتی سنگین وزن کشتی آزاد رقابت ها کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس

بروکس پیش از شرکت در انتخابی آمریکا خبر تلخی را از طلای سال گذشته‌اش دریافت کرد اما موقتا مجوز شرکت در انتخابی را گرفت و موفق به شکست تیلور شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درحالیکه همچنان اخبار کشتی آمریکا تحت الشعاع شکست تیلور در انتخابی المپیک قرار دارد و امروز رسما اعلام شد که این کشتی گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده، یک وبسایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

این وبسایت اعلام کرده که پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به او اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2 23 مثبت شده، بروکس در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با این وجود آمریکایی ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک، یک اشتباه باشد. به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می آید. بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود طبیعتا تیلور جایگزینش خواهد شد. البته وکیل‌های کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

غیر از یزدانی چه کشتی‌گیرانی به تورنمنت مجارستان می‌روند؟



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد انتخابی المپیک؛ جدال سرلک با ۲۶ مدعی جهانی
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به مدال آوران رقابت‌های جهانی کشتی
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به مدال آوران کشتی
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال‌آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • پاداش یک و نیم میلیاردی به ۹ مدال آور کشتی
  • پاداش میلیاردی فدراسیون کشتی به مدال آوران رقابت‌های جهانی صربستان
  • پاداش ۱.۵ میلیاردی فدراسیون کشتی به ۹ مدال‌آور جهانی
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟