Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، افراد چاق در معرض خطر بالاتر ابتلاء به اختلال شناختی و بیماری‌های‌های تحلیل‌برنده عصبی هستند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا دریافتند دادن مکمل کتون به شرکت کنندگان چاق به مدت ۱۴ روز و سه بار در هفته موجب افزایش جریان خون در مغز و بهبود عملکرد شناختی مغز نظیر حافظه کاری و سرعت پردازش آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکمل‌های حاوی بتاهیدروکسی بوتیرات (B-OHB) که برای مصرف انسانی بی‌خطر هستند نسبتاً جدید بوده و عمدتاً برای بهبود عملکرد انسانی در شرایط ورزشی و نظامی استفاده می‌شوند.

قبلاً مشخص شده بود که مکمل‌های کتون برای افراد مسن مبتلا به اختلال شناختی ضعیف و زوال عقل مفید هستند.

چاقی شکمی باعث کوچک شدن مغز می‌شود

در این مطالعه، محققان اثبات کردند که مکمل کتون شیوه درمانی جدیدی برای حفظ و بهبود سلامت مغز در افراد چاق که در معرض ابتلاء به اختلال شناختی-عصبی هستند است.

دکتر «جرمی والش»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما انتظار داریم این مکمل‌ها برای حفظ و بهبود سلامت مغز در افراد چاق قابل استفاده باشد.»

کد خبر 631011 برچسب‌ها مغز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مغز افراد چاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟