Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:38:03 GMT

هزینه ها و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۳۶۴۹

هزینه ها و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  دستگاه های تصفیه آب صنعتی به دلیل مزیت هایی که در تصفیه آب صنعتی دارند، به عنوان پر استفاده ترین روش تصفیه آب شناخته شده اند و بیش از 60% سیستم های تصفیه آب صنعتی در دنیا دارای تکنولوژی اسمز معکوس برای تصفیه آب هستند. هزینه و قیمت دستگاه های تصفیه آب صنعتی به پارامترهای زیادی بستگی دارد، که در این مقاله به مهم ترین آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کاهش هزینه های سیستم، طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی باید بر اساس اصول مهندسی، نیاز مشتری و بسیاری از پارامترهای دیگر زیر نظر کارشناسان مجرب انجام شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چه هزینه هایی دارد؟

هزینه های دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (RO) در یک دسته بندی کلی شامل: هزینه های طراحی و ساخت دستگاه و هزینه های عملیاتی می باشد. در ادامه به بررسی این دو دسته و پارامترهای اصلی تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی می پردازیم.

هزینه های طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس

هزینه طراحی و ساخت و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی RO به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این پارامترها می توان به نوع و برند قطعات، نوع و کیفیت آب ورودی، هزینه ممبران ها، هزینه پیش تصفیه دستگاه و مهم تر از همه ظرفیت دستگاه اشاره کرد.

1- ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی: برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی در ظرفیت های مختلف، از قطعات متناسب با کارکرد و شرایط عملیاتی آن ظرفیت استفاده می شود. طبیعی است که هر چه ظرفیت دستگاه تصفیه آب صنعتی بیش تر باشد، هزینه نهایی دستگاه نیز به مراتب بیش تر می شود. ظرفیت یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با واحد متر مکعب در شبانه روز یا لیتر در شبانه روز تعیین می شود.

2- برند قطعات و اجزای استفاده شده: برای بخش های مختلف دستگاه تصفیه آب RO صنعتی می توان از قطعات با برندهای مختلف استفاده کرد. قیمت قطعات با توجه به برند و کشور سازنده متفاوت است و انتخاب مدل و برند یک قطعه با توجه به نظر کارشناس و دستگاه تصفیه آب صنعتی و هم چنین در نظر گرفتن نظر مشتری با توجه به توانایی اقتصادی صورت می گیرد.

3- کیفیت آب ورودی به دستگاه: کیفیت آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز در قیمت نهایی دستگاه تاثیر می گذارد. هر چه غلظت آب ورودی و میزان آلاینده هایی مانند سیلیس، کلراید و فلزات سنگین به دستگاه بالاتر باشد، هزینه پیش تصفیه دستگاه و در نتیجه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی RO نیز افزایش پیدا می کند.

4- هزینه ممبران های دستگاه تصفیه آب صنعتی: ممبران تصفیه آب صنعتی یکی از مهم ترین بخش های دستگاه تصفیه آب صنعتی است. در واقع فیلتر ممبران عنصر اصلی در در فرایند تصفیه آب صنعتی است که تعداد آن با توجه به ظرفیت تصفیه دستگاه تعیین می شود.

5- هزینه پیش تصفیه دستگاه: یکی از مهم ترین و گران قیمت ترین بخش های دستگاه تصفیه آب صنعتی، ممبران های اسمز معکوس هستند. بنابر این نگهداری از آنها اهمیت زیادی در کارکرد دستگاه و هم چنین کاهش هزینه های نگهداری از آن دارد. سیستم پیش تصفیه وظیفه مهم نگهداری و حفاظت از فیلترهای ممبران را بر عهده دارد.

آب ورودی به مرحله RO یا ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی باید دارای استانداردهای مشخصی باشد و هر نوع آب خوراکی اجازه ورود به این مرحله از دستگاه را ندارد. اگر آب ورودی به سیستم تصفیه آب صنعتی، دارای ترکیباتی مانند کلر باشد، باید قبل از ورود به ممبران های تصفیه آب صنعتی و در بخش پیش تصفیه دستگاه از آب ورودی حذف شود. هزینه بخش پیش تصفیه دستگاه RO صنعتی به غلظت و تنوع ترکیبات غیر مجاز بستگی دارد؛ هر چه غلظت و تنوع ترکیبات بیش تر باشد، هزینه این بخش نیز افزایش پیدا می کند.

هزینه های عملیاتی دستگاه تصفیه آب صنعتی

 هزینه های عملیاتی دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل هزینه هایی است که در حین کارکرد و استفاده از دستگاه برای خریدار ایجاد می شود. هزینه های عملیاتی نیز شامل موارد مختلفی می باشد، که مهم ترین آنها هزینه برق مصرفی پمپ و هزینه مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت می باشد.

1- هزینه برق مصرفی پمپ RO

هر چه غلظت و میزان آلاینده های آب ورودی بیش تر باشد، فشار بیش تری جهت تصفیه آب توسط پمپ RO باید در سیستم ایجاد شود. فشار عملیاتی بیش تر باعث افزایش هزینه های برق مصرفی می شود.

میزان فشار مورد نیاز سیستم RO به دو عامل زیر بستگی دارد: مقدار TDS آب خوراک و درصد بازیابی (Recovery)

هرچه مقدار TDS آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی بیش تر باشد، فشار بیش تری برای فرایند تصفیه آب لازم است و در نتیجه هزینه برق مصرفی سیستم نیز افزایش می یابد. درصد بازیابی نیز در مرحله  طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس نوع آب ورودی و هدف از تصفیه آب انجام می شود. هر چه درصد بازیابی بیش تری در زمان طراحی سیستم در نظر گرفته شود، مقدار برق مصرفی نیز افزایش پیدا می کند.

2- هزینه آنتی اسکالانت

در سیستم های تصفیه آب صنعتی از ترکیبات شیمیایی مختلف با توجه به مشخصات آب ورودی و هدف از تصفیه آب، استفاده می شود. یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده برای جلوگیری از ایجاد رسوبات املاح موجود در آب در فیلتر ممبران RO، آنتی اسکالانت می باشد. مقدار دوز مورد نیاز مصرفی این ماده بخشی از هزینه های دستگاه تصفیه آب صنعتی را تشکیل می دهد.

اگر برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و یا نگهداری از آن نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان abin.ir در ارتباط باشید.

021-22228116

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار دستگاه تصفیه آب دستگاه تصفیه آب صنعتی تصفیه آب صنعتی هزینه های عملیاتی پیش تصفیه دستگاه بیش تر آب ورودی اسمز معکوس نیز افزایش برق مصرفی مهم ترین مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی