Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  از پایش مستمر واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی  خبر داد و گفت: کارشناسان محیط زیست در خراسان جنوبی به صورت مستمر، منظم و سرزده از واحد‌های صنعتی بازدید کرده و آن‌ها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شش ماهه اول امسال ۵۳۰ مورد بازدید و پایش از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی به همت کارشناسان محیط زیست خراسان جنوبی و ۱۳۵ مورد خود اظهاری در پایش به وسیله واحد‌های مورد نظر صورت گرفته است.

اکبری ادامه داد: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحد‌های صنعتی، برخی واحد‌ها در این زمینه ضعیف عمل کرده اند که نتیجه آن صدور ۱۳۶ مورد اخطار زیست محیطی به واحد‌های آلاینده در سطح استان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: واحد‌های صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند، به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده در فصل اول سال، چهار صنعت در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفت.

اکبری صدور مجوز استقرار و بهره برداری صنایع را یکی از فعالیت‌های حوزه مجموعه معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۵ فقره مجوز استقرار و ۴۳ فقره مجوز بهره برداری ویژه متقاضیان کار‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر و با ۲۰ مورد استقرار و بهره برداری به دلیل رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی مخالفت شده است.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنوف آلاینده محیط زیست واحدهای صنعتی آلودگی محیط زیست واحد های صنعتی خراسان جنوبی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت