Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نمایش عالی و دو ضربه فنی در مراحل یک هشتم و یک چهارم رقابت جهانی اسلو، مقابل کشتی‌گیران قدر ژاپن و آذربایجان زیباترین نمایش امروز کشتی فرنگی ایران را شکل داد.
به گزارش آریا، کشتی‌گیر شیرازی الاصل تیم ملی ایران با دو سالتوبارانداز فوق العاده جوری حریف خود را روی تشک ضربه کرد که حرفی برای هیچکس باقی نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه دهنده سنتی است که محمدعلی، برادرش، در رقابت‌های المپیک و قبل‌تر به جا گذاشته و با فن سنجاب پرنده در جهان کشتی مشهور شده و حتی توجه سلبریتی‌های آمریکایی را هم برانگیخته است. گرایی کوچک این بار در کشتی با جعفراف آذربایجانی در همان دقیقه اول کشتی با جست و خیزهای عجیب و حرکاتی که معجونی از ژیمناستیک، کشتی و آکروبات بود حریف خود را گیج و با دو فن کمر امتیاز کامل را برای ضربه کردن او به دست آورد.
گرایی وقتی دستانش را از ریز شکم عضلانی حریف عبور داد و آن‌ها را به هم قفل کرد شروع به کله معلق‌های عجیب در دو سمت کشتی‌گیر آذربایجانی کرد تا در موقعیت بهتری برای تاباندن او قرار بگیرد و این کار شش بار روی تشک اجرا شد تا با دو سالتوبارانداز تماشایی داور در سوت خود دمیده و دستور قطع کشتی را بدهد؛ در شرایطی که محمدرضا قصد داشت سومین سالتوبارانداز خود را به اجرا در بیاورد. نکته جالب در لحظه اجرای این فن نگاه مات و مبهوت جعفراف، کشتی‌گیر آذربایجانی، به حرکات گرایی و بهت او از بلایی که قرار است سرش بیاید، بود. او با این فن به سرعت تبدیل به پست اینستاگرامی و توییتری در سوشال مدیای فدراسیون جهانی کشتی شد تا مهم‌ترین امید ایران برای طلا در رقابت‌های فرنگی باشد. البته ایران امشب یوسفی و ساروی را نیز برای کسب طلا در فینال دارد.
این پیروزی جذاب محمدرضا در شرایطی به دست آمد که او در یک هشتم مقابل حریف ژاپنی در آستانه شکست و حذف از جدول اصلی قرار داشت ولی یک دقیقه به پایان با کمرگیری، حریف را به پل زده و حریف را در حالی که پنج امتیاز پیش بود ضربه فنی کرد. گرایی که نمی‌خواست کارش برای صعود به نیمه نهایی بازهم پیچیده شود این بار مقابل جعفراف طوفانی آغاز کرد تا در کمتر از دو دقیقه به جمع چهار کشتی‌گیر نهایی صعود کند. بدین ترتیب محمدرضا گرایی عصر امروز در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران صربستان و گرجستان می رود.
گرایی در یک هشتم نهایی در حالی که یک به 6 از رقیب ژاپنی خود عقب بود، به یک باره او را ضربه فنی کرد (این ویدیو) و به مرحله یک چهارم رسید و در این مرحله رقیب آذربایجانی خود را با امتیاز عالی 10 به صفر ضربه فنی کرد تا راهی نیمه نهایی شود. عملکرد عالی گرایی، واکنش های جالبی در توئیتر به همراه داشت که برخی از آنها را باهم می خوانیم:
Masoud Jafarinia| مسعود جعفری‌نیا
میگن محمدرضا گرایی هنوز داره کنده کشتی گیر آذربایجانی رو می‌کشه، میبره بالا میکوبه زمین دوباره میبره بالا می‌کوبه زمین!

استرتفورد اند
گرایی هی فن می‌زد هی داور برمی‌گشت اینورو نگاه می‌کرد می‌گفت این چه فناییه این داره می‌زنه به ما اینجا فقط خاک کردن و سالتو یاد دادن
 
تیزبُر!
آقای گرایی چقد دلبری می کنی برادر!
 
ابوسعید
این برادرای گرایی واقعا تو یه دنیای دیگه کشتی میگیرن :)) عین کتلت بنده‌خدا رو دوبار بلند کرد :)))

Navid Ostadrahimi
این برادران گرایی هر دفعه یه شعبده جدید رو میکنن. مسوولای فدراسیون جهانی برای نگه داشتن کشتی تو المپیک فقط کافیه یه هایلایت از کشتیای این 2 تا داداش نشون بدن حضور کشتی تو المپیک دائمی میشه
 
پیگرد
نود درصد کشتی‌گیرای فرنگی، فقط زور میزنن که یا حریفو هل بدن بیرون یا باراندازش کنن؛ بجز برادران گرایی که زور زیادی نمیزنن ولی امان از فن و تکنیکشون. چقد خوبید شما

علی رضایی
جذابیت کشتی‌های برادران گرایی آدم رو به وجد می‌آره. محمدعلی مثل تیم‌هایی که اولویت‌شون بازی زیباست بی‌محابا هجوم می‌بره اما محمدرضا هوشمندانه خیلی عاقلانه و با هوشمندی حریفارو مقهور می‌کنه. کشتی‌ گرفتن هر دو نفرشون به شدت هیجان‌انگیزه  

پسر کاتالان
محمد رضا گرایی رو حریف مثل بالشت فن می زنه لعنتی

Navid Ostadrahimi 
دلم می‌سوزه برای حسرت جعفروف کار به جایی رسیده بود که داشت دنبال رضا گرایی می‌گشت

ام‌اچ
گرایی یه فن‌هایی زده ضمن حریفش داورا هم ***پیچ شدن چند امتیاز باید بدن
 
کروموزوم شماره 11
این گرایی ها خداییش دوباره باید سوژه برنامه اسنوپ‌داگ بشن. واقعا یه لیگ دیگن :)) [اشاره به این ویدیو]

حسین عباسی‌فر (دلاوار)
محمدرضا گرایی هم یک شیرازی اصیله حوصله سه دقیقه دوم رو نداره :)))

حسین عباسی‌فر (دلاوار)
رونالدینیو چپ نگاه می کرد راست پاس می داد گرایی می ره سمت چپ از سمت راست سالتو می زنه!  شاعر کشتی فرنگی یعنی محمدرضا گرایی

حسین عباسی‌فر (دلاوار)
محمدرضا گرایی یه کاری کرده که کشتی گیر رقیبش باید بیخیال کشتی بشه نگاه کنه ببینه پاهای گرایی کدوم طرفش قراره فرود بیاد :))))  

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محمدرضا گرایی فن زدن محمدرضا گرایی ضربه فنی کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ روزهای ۱۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، محمد حسیوند پناهی
۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده بزرگی، مهدی محسن نژاد، پویا ناصرپور
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی، محمد مهدی کشتکار
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی
۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی، علی دارابی
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، غلامرضا فرخی، محمدرضا مختاری
۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی فر، شاهین بداغی
۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ناصر علیزاده، محمد حسین محمودی، بهروز هدایت
۹۷ کیلوگرم: محمد هادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر، مهرداد کلیوند

سرمربی: حسن رنگرز
مربیان: حسن حسین زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت پور، فرزاد ایمانعلی زاده
ماساژور: جمال حق پناه
بدنساز: دکتر بهمن میرزایی
مربی یوگا: مالک نامی
دکتر روانشناس: خسرو حمزه
سرپرست: امید شایگان

کد خبر 6090053 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • برونو فرناندز پیروزی منچستریونایتد را دزدید (عکس)
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • حسینی: هرگز حریف را تحقیر نمیکنم
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!