Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 17 از نگهداشت درختان و رسیدگی اصولی در برابر تنش ها و سرمای پاییز و زمستان در بوستان های سطح منطقه 17 خبرداد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، علیرضا فرخی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 17 در این باره گفت: بخش گیاهپزشکی مرکز تام اداره فضای سبز به منظور مقاوم سازی درختان در برابر سرمای زمستانه و جلوگیری از شیوع بیماری ها و آفات در بطن درختان در طول فصل سرما استفاده از کود سولوپتاس را استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر و ریشه کنی بیماری باکتریایی درختچه های خرزهره در سطح منطقه، عملیات سمپاشی در درختچه‌های خرزهره بوستان رز نیز انجام شد.
فرخی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری از بیماری های بسیار خطرناک گیاه خرزهره است که سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و از آنجا که اصولا بیماری های باکتریایی با سموم شیمیایی به طور قطع درمان نمی شوند در نگهداشت این درختچه ها پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در اولویت است.
رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 17 تصریح کرد: در به‌منظور رفاه حال شهروندان منطقه اقدام به نصب 16 عدد برج نوری 6متری در بوستان مسافر صورت گرفته است؛ هدف از اجرای این عملیات تامین روشنایی و امنیت فضاهای بی دفاع شهری و رونق بیشتر این مکان است.
بر اساس این گزارش تیمار کود سولوپتاس نزدیک ریشه این درختان انجام میشود تا حجم زیادی از مقاوم سازی در برابر فرم زمستانه آفات و اصول تغذیه درختان بید و صنوبر صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری منطقه 17 اداره فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال هزینه دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های سال جاری منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بهینه‌سازی آب‌نماهای موزیکال بوستان سپاهان‌شهر با هزینه ۹۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی آب‌نمای تصادفی پل مارنان با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی و ساماندهی آب‌نماهای میدان گردهمایی صفه، میدان ارتش و میدان جلفا با هزینه ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال برای این منطقه هزینه دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود آب‌نما درمیدان‌ها و بوستان‌ها با صدای آبی که ایجاد می‌کند، علاوه بر افزایش زیبایی منظر شهری، در ایجاد آرامش و تلطیف هوا نیز تأثیرگذار است و جلوه‌هایی از زیبایی و نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

کارگر خاطرنشان کرد: آب‌نماهای سطح منطقه ۵ به‌عنوان بخشی از المان‌های زیباسازی در پارک‌ها و فضاهای سبز به‌منظور زیباتر کردن نمای بصری و تلطیف روحیه شهروندان تعمیر و مجدد راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در عملیات نظافت آب‌نماها شامل سرویس الکتروپمپ و متعلقات، اسیدشویی و شست‌وشوی حوض، بررسی نورپردازی و آب‌گیری و استارت آب‌نما می‌شود.

کارگر تاکید کرد: اهمیت دادن به نظافت عمومی و میکروب‌زدایی از محیط زیست انسانی، امری حیاتی است که موجب جلوگیری از بسیاری بیماری‌های واگیردار می‌شود، همچنین بی‌توجهی به آن، ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامت جسمی افراد وارد می‌کند.

کد خبر 750823

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند