Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور جهانی ـ جابر قاسمعلی و محمد رضا گوهری از فیلمنامه‌نویسان سرشناس سینمای ایران؛ به عنوان اعضای هیئت داوران بخش فیلمنامه نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «لاو» (جوان) معرفی شدند.

در جهت شناسایی استعدادها و ارتقاء سطح فیلمنامه‌نویسی منطقه، مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مکریان» با مدیریت ابراهیم سعیدی کارگردان و تدوین‌گر باتجربه مهابادی؛ اقدام به برگزاری اولین دوره مسابقه فیلمنامه‌نویسی فیلم کوتاه در میان فیلمنامه‌نویسان استان‌های آذربایجان غربی و کردستان نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسابقه قرار بود به عنوان یک از بخش‌های اصلی جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «لاو» (جوان) برگزار شود، ولی به دلیل شرایط سخت و همچنین محدودیت‌های کورونایی این بخش، به صورت مستقل و قبل از برگزاری جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «لاو» برگزار خواهد شد.

لذا طی فراخوانی که در بهار امسال منتشر شد، علی‌رغم انتظارات مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مکریان»؛ در مجموع، ۹۲ فیلمنامه کوتاه، از سوی فیلمنامه‌نویسان منطقه، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آنها توسط هیئت انتخاب مؤسسه «لاوان فیلم» تعداد ۱۲ فیلمنامه برتر، انتخاب و به مرحله نهایی داوری معرفی شدند.

در مرحله داوری آثار نهایی سعی بر آن بوده تا اساتید با دانش و متخصص فیلمنامه‌نویسی سینمای ایران، مسئولیت برگزیدن فیلمنامه برتر جشنواره را بر عهده داشته باشند، در این راستا جابر قاسمعلی و محمدرضا گوهری از فیلمنامه‌نویسان نام‌آشنای سینمای ایران؛ آثار این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.

در جهت تشویق فیلمنامه‌نویسان جوان منطقه، از طرف مؤسسه فیلمسازی «لاوان فیلم مکریان» جایزه فیلمنامه برتر این دوره، مشارکت در تولید و ساخت فیلمنامه مذکور در نظر گرفته شده است.

همچنین قرار است که فیلمنامه‌های انتخاب شده نهایی از سوی هیئت انتخاب هم در جهت بهترشدن آثار، در یک کارگاه عملی فیلمنامه‌نویسی در مؤسسه «لاوان فیلم» شرکت داده شوند.

لاو در زبان کُردی به معنای جوان است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فیلمنامه نویسان فیلمنامه نویسی فیلمنامه و عکس جشنواره فیلم لاوان فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پرورشی دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در حاشیه این کلاس آموزشی گفت: این دوره آموزشی خبرنویسی با هدف پیشرفت مهارت دانش آموز خبرنگاران جدید و افزایش مهارت آنها در خبر نویسی برگزار شده است.
حسین سرداری با اشاره به اینکه این دوره در دو روز پیش بینی شده افزود: مدرس این دوره سجاد سرداری نیا دانش آموزخبرنگار پانا‌ی مدرسه است که با حضور بیش از ۱۵ خبرنگار دبیرستان برگزار شد.
حسین سرداری گفت: امیدواریم که این دوره باعث پیشرفت دانش آموزان در حوزه‌ی خبر نویسی شود و ما شاهد پیشرفت آنها در این رشته باشیم.

دیگر خبرها

  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی