Web Analytics Made Easy - Statcounter

*همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته کودک، بیان کرد: از ۱۶ مهر ماه برنامه‌های کودک در سطح استان افزایش داشته است. در ۱۷ مهر برنامه «ساعت کودکی» را خواهیم داشت که ساعت ۱۸ در سراسر به صورت زنده از تمام نویسندگان، هنرمندان، شاعران، اهالی تئاتر، دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، مربیان و معلمان کودک و نوجوان می‌خواهیم برای کودکان لایو برگزار کنند و در رابطه با فعالیت خود، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و هرچه به فعالیتشان مربوط می‌شود، برنامه اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخفیف 25 درصدی

«بهناز ضرابی زاده» در رابطه با فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کودک، عنوان کرد: در این هفته تخفیف ۲۵ درصدی برای کتاب‌ها و محصولات کانون داریم که شهروندان هم به صورت حضوری در فروشگاه‌های کانون و هم به صورت مجازی می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه عضویت رایگان داریم که علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی عضو شوند. همچنین در این هفته نمایش انیمیشنی و سینمایی و تئاتر به صورت رایگان و مجازی هرروز پخش می‌شود.

برنامه‌ها

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های هفته‌ ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با رویکردهای مختلف و متنوع اجرا و برگزاری می‌شود، توضیح داد: ما بیش از ۵۰۰ برنامه در این هفته خواهیم داشت که در ۴۴ مرکز به صورت ثابت و سیار در این حوزه به شکل حضوری و مجازی اجرا خواهند کرد. اجرای نمایش‌های عروسکی به صورت زنده، قصه‌گویی و مواردی از این قبیل با همکاری آموزش پرورش در سامانه شاد، پخش می‌شود. از ویژگی‌های مهم برنامه‌های این هفته کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری هستند که در روستاها، مناطق کم برخوردار و چادرهای عشایر برپا می‌شوند. ۱۳ کتابخانه سیار شامل یک شهری ۹ روستایی و ۳ کتابخانه پستی داریم که برنامه‌های مختلفی برای کودکان اجرا می‌کنند.  برای کودکانی که نیازهای خاصی دارند، نیز برنامه خواهیم داشت.

نام‌گذاری‌ها

ضرابی زاده در خصوص برنامه‌هایی که در این هفته برگزار خواهد شد، گفت: شنبه ۱۷ مهرماه، به عنوان کودک، باورهای دینی و معنویت نام گذاری شده است که در این روز ما اجرای هفته ملی کودک را در مجتمع آیت‌الله مدنی داریم که در این برنامه ضمن اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان، مسابقه قصه‌گویی، کاردستی و برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و کودکان می‌توانند شرکت کنند و به فعالیت‌ مورد علاقه خود بپردازند. بعد از برگزاری برنامه، جشن شادپیمایی در خیابان‌های شهرک مدنی داریم که با حضور عروسک های بلند قامت برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکشنبه ۱۸ مهرماه، روز کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی نام‌گذاری شده که با برگزاری ۴۴ نشست حال خوش زندگی با حضور والدین و کارشناسان خانواده داریم که در سامانه شاد اجرا خواهد شد. همچنین برنامه ویژه‌ای با حضور «مریم زندی» شاعر همدانی در شهرستان قهاوند برگزار می‌شود تا توزیع عادلانه‌ای در جهت برنامه‌هایمان داشته باشم و تمام برنامه‌ها در مرکز استان متمرکز نباشند.

ضرابی‌زاده ادامه داد: دوشنبه ۱۹ مهر ماه با نام کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه نام‌گذاری شده که ما در این روز مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و مدافعان حرم را داریم که این برنامه به صورت مجازی در مرکز نهاوند برگزار می‌شود. همچنین کاشت ۴۴ نهال به یاد مدافعان سلامت در سراسر استان داریم.

وی افزود: سه‌شنبه ۲۰ مهرماه با نام کودک، کتاب، هنر و ادبیات نام‌گذاری شده که در این روزها مهمان شیرین‌سویی‌ها هستیم و برنامه‌ای در آن‌جا اجرا خواهیم کرد و نمایشگاه نقاشی داریم و همچنین در این روز ما برنامه ای برای دانش آموزان همدان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

ضرابی‌زاده با اشاره به این‌که برای کودکان بستری در بیمارستان نیز اجرای برنامه داریم، گفت: چهارشنبه ۲۱ مهرماه با نام کودک، هویت، میراث طبیعی و سرمایه است که در این روز ما اجرای پیک امید را با همراهی مربی سیار داریم که در شهرستان اسدآباد و یکی از روستاهای باستانی اجرا خواهد شد که علاوه بر برنامه‌های فرهنگی هنری که در آن‌جا اجرا خواهیم کرد، برنامه‌های شادی نیز برای کودکان خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه ۲۲ مهرماه و آخرین روز از این هفته با نام کودک، رسانه و فناوری‌های نوین نام‌گذاری شده است که برگزاری برنامه‌های متنوع در این روز همچنان ادامه خواهد داشت.

پرواز بادبادک‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به مسابقات در این هفته عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در این هفته با مشارکت شهرداری برگزار خواهد شد که مسابقه پرواز بادبادک‌ها روز چهارشنبه در مریانج و پنج شنبه در سد اکباتان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در هوای آزاد برای کودکان برگزار می‌شود و به برگزیدگان جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 631162

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود نام گذاری شده برای کودکان نام کودک ضرابی زاده برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • برگزاری یک هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در اصفهان
  • اجرای ۵۶۳ برنامه به مناسبت هفته هلال‌احمر در مازندران
  • جزئیات برگزاری هفته نجوم اعلام شد
  • اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری اجتماع عظیم دختران کُرد به مناسبت روز دختر
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه