Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز در گزارشی عامل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپا را که سبب بحران جدی انرژی در قاره سبز شده واکاوی می‌کند.

به گزارش برنا از خبرگزاری رویترز، سیاستگذاران اروپایی و شماری از بازرگانان، مسئول مقدار پایین ذخیره‌سازی گاز را که سبب شده است قیمت گاز و برق به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یابد، روسیه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشتریان شرکت دولتی گازپروم  به‌عنوان مجری انحصاری صادرات گاز روسیه تایید کردند که گازپروم به تعهدهای خود در قراردادهای بلندمدت عمل کرده است، اما با وجود درخواست اروپایی‌ها برای افزایش عرضه، این شرکت پاسخگوی درخواست اروپایی‌ها برای تأمین نیازهای بازار تک‌محموله نبوده است.

برخی سیاست‌گذاران و معامله‌گران معتقدند روسیه گاز درخواست مازاد را به عمد تامین نمی‌کند تا در حرکتی دیپلماتیک، سبب تسریع صدور مجوز خط لوله نورد استریم-۲ شود.

برخی دیگر می‌گویند این اقدام روسیه برای ایجاد کمبود گاز، افزایش قیمت و درآمدهای صادراتی بوده است.

بر اساس گمانه‌زنی‌های دیگر، دلیل روسیه برای مخالفت با عرضه بیشتر گاز به اروپا، کمبود داخلی این کشور است.

مشخص نیست کدام نظریه صحیح است یا قصد روسیه چیست.

اما دلیل آن هرچه باشد، نتیجه یکسان است: با محدودیت عرضه گاز، قیمت انرژی در اروپا به بالاترین سطح خود رسیده است.

افزایش قیمت انرژی پدیده‌ای جهانی است. کمبود گاز، زغال سنگ، برق و تا حدی کمتر نفت در سراسر آمریکای شمالی و آسیا و اروپا مشهود است.

در هر صورت، قیمت‌های بسیار بالا و سریع در سال جاری میلادی واکنشی به قیمت‌های بسیار پایین و سقوط سریع قیمت‌ها در سال گذشته و در دوران رکود ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کروناست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گاز برق روسیه گازپروم افزایش قیمت انرژی نفت آسیا ویروس افزایش قیمت انرژی گاز نفت آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد