Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد سیدآباد قندوز افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش برنا، در پی حمله تروریستی روز جمعه ۱۶ مهر ماه داعش به مسجد سیدآباد قندوز واقع در شمال افغانستان که به شهادت و مجروح شدن ده ها تن از شیعیان نماز گزار مظلوم  انجامید، علی اکبر ولایتی این اقدام تروریستی و وحشیانه را محکوم کرد و قتل عام نمازگزاران بی گناه را به ملت بزرگ آن کشور و جهان اسلام تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این بیانیه تاکید کرد: بدون تردید آمریکای جنایتکار که امروز مجبور به خروج ذلت بار از افغانستان گردیده با حمایت از گروه های تروریستی و انجام چنین توطئه‌های شیطانی عملاً می خواهد به مردم مظلوم آن کشور القاء نماید که بر عکس آنچه آمریکا و اذنابش در منطقه تبلیغ می کنند، حضور غیر قانونی و اشغالگرانه این کشور در دیگر ممالک جهان موجب سلب امنیت و تقویت تروریسم در آنها خواهد شد.

ولایتی تصریح کرد: ملت مسلمان و هوشمند افغانستان خود پاسخ این جنایتها را به این گروه مزدور شیطان صفت خواهد داد همانطور که دیگر ملل مسلمان و مبارز فعال جبهه مقاومت در سوریه، عراق و یمن این اقدام را انجام داده اند.

این بیانیه می افزاید: ماموریت اصلی این گروه که نام خود را مسلمان گذاشته اند ولی عامل بیگانه هستند با طراحی اربابانشان، تخریب وجهه نورانی اسلام است.

ولایتی تاکید کرد: آدم کشی کورکورانه و قتل سفاکانه انسان ها در هیچ یک از ادیان الهی مورد تایید نیست بلکه همواره محکوم بوده است.

وی تصریح کرد: جرم ملت مسلمان افغانستان و سایر ملل مسلمان و آزاده دنیا از دید این جانیان، پایبندی آنان به اصول و مبانی اسلامی و انسانی است و بدون تردید با حذف این گروه های مزدور و جانی، انشالله ملل اسلامی به سوی تعالی و تشکیل یک جامعه رشد یافته و الگو برای پیروان سایر ادیان خواهند بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمله تروریستی مسجد افغانستان شیعیان علی اکبر ولایتی قتل جهان اسلام بیداری اسلامی گروه های تروریستی جهان تروریسم مسلمان عراق یمن جرم رشد افغانستان ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات