Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد،اظهار داشت:۵۳ درصد سرقت های استان در سنندج اتفاق افتاده است و در این بین شاهد کاهش ۱۷ درصد سرقت از منزل، ۲۵ درصد سرقت اتومبیل، ۳۲ درصد سرقت احشام و ۱۸ درصد سرقت به عنف در این مدت بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزادی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از سرقت‌های استان منجر به کشف شده است، اظهار کرد:در مجموع در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳ درصد افزایش سرقت داشته ایم وخوشبختانه در استان هیچ‌گونه سرقت مسلحانه‌ای نداشته ایم.

او  با بیان اینکه در زمینه سرقت در ردیف ۲۶ کشور قرار داریم اضافه کرد: باوجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی در زمینه سرقت نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتری داریم.

فرمانده انتظامی کردستان  با اشاره به اینکه سرقت از اماکن ۲۶ درصد افزایش یافته است ادامه داد: تصادفات ۲۵ درصد جرائم و سرقت ۱۶ درصد جرائم استان را به خود اختصاص داده است.

سردار آزادی با بیان اینکه ۳۶ درصد نزاع دسته جمعی و ۹ درصد نزاع فردی در استان کاهش یافته است یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۸۵۸ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و میزان ۱۲۴ درصد تعداد دستگیری معتادین افزایش یافته است.

او نبود ظرفیت کافی برای نگهداری معتادین متجاهر را مهمترین مشکل در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح استان دانست و افزود:متاسفانه افرادی که نیروی انتظامی دستگیر می‌کنند به دلیل نبود مکان نگهداری از آنان تعدادی از معتادین آزاد می‌شوند.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: استان کردستان در میان استان‌ها از نظر بروز جرائم در ردیف ۱۸ و از لحاظ نرخ جرم جمعیت از میان ۳۴ مرکز انتظامی در کشور مرکز ۳۰ ام هستیم.

سردار آزادی با اشاره به اینکه همه قاتلینی که امسال مرتکب قتل شده بودند دستگیر شدند، میزان تجاوز به عنف ۷۵ درصد و میزان خودکشی ۳۱ درصد کاهش یافته است.

او از افزایش ۳۱ درصدی جرائم رایانه‌ای و افزایش۳۶ درصدی کشفیات این حوزه در استان خبر داد و افزود: ۹۵ درصد جرائمی که در فضای رایانه‌ای به وقوع پیوسته منجر به کشف شده است که ۵۱ درصد این جرائم مالی و ۲۹ درصد اخلاقی بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: ارزش ریالی کشفیات کالا‌های قاچاق در نیمه نخست امسال ۲۷۱ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۳۱ میلیارد تومان بوده ۱۰۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

سردار آزادی در رابطه با مرگ یک دختر بر اثر سوختگی هم گفت: در اول مهر یک دختر بر اثر آتش سوزی آسیب می‌بیند که خانواده بدون اطلاع به هیچ مرجعی او را به بیمارستان می‌آورند، اما در روز دهم بر اثر شدت جراحات فوت می‌کند.

او با اشاره به اینکه این اتفاق به مراجع قضایی و انتظامی اعلام نشده بود افزود: با توجه به اینکه از طلاق این دختر چند ماه بیشتر نگذشته بود و خواستگارانی داشت احتمال خودکشی او وجود دارد، اما منتظر تحقیقات هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرائم سایبری کشفیات پلیس هفته نیروی انتظامی سرقت فرمانده انتظامی کردستان سردار آزادی درصد سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد