Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شاخص بورس گیج و سردر گم است اما خودرویی ها و بانکی ها می تونند آینده مثبتی داشته باشند

 رضا نصیر زاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در 8 مهر، در کانال نزولی کوتاه مدتی در نوسان بود و بعد از لمس حمایت معتبر 1379000 واحد، در تلاش بود تا ضلع بالایی این کانال را بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و شاخص موفق شد تا محدوده مقاومتی 1488000 واحد صعود نماید، اما به دلیل قرا گرفتن مرز روانی و مقاومت 1500000 واحد، همچنان شاهد ناکام ماندن عبور شاخص از این ناحیه مقاومتی هستیم. بنابراین حمایت های معتبر و کلیدی شاخص کل، همچنان میانگین متحرک 56 روزه یا1،420000 و نهایتا سپس 1380000 خواهد بود و به نظر می رسد محدوده نوسانی روزهای آتی در این کانال باشد.
از سوی دیگر تا زمانی که شاخص کل به بالای مقاومت اصلی 1 میلیون 520 و 1میلیون و 500 بازنگشته است، انتظار ورود نقدینگی به بازار را نخواهیم داشت.

بررسی و پیش بینی شاخص کل هم وزن تا پایان مهر ماه":
وی افزود: در نمودار شاخص کل هم وزن، در تحلیل 8 مهر، به حمایت معتبر 415000 واحد اشاره شد و دیدم که شاهد تثبیت و برگشت این شاخص بودیم. اما در برخورد به میانگین متحرک 56 روزه در 427000 واحد ناکام ماند و بار دیگر در تلاش است تا به حمایت 415000 واحد برسد. بنابراین در بررسی روند چند هفته گذشته شاخص کل هم وزن، چنین می توان استنباط نمود که محدود 427000 واحد منطقه مقاومتی حساسی برای این شاخش به شمار می رود و در صورت شکست این ناحیه پیوت، حرکت کوتاه مدت خوبی در انتظار شاخص خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از طرف دیگر حمایت مهم و سرنوشت ساز 415000 واحد نباید شکسته شود که در اینصورت سناریوی مطرح شده از بین خواهد رفت. در مقایسه این دو شاخص مشاهده می شود که صنایع تاثیر گذار در شاخص کل هم وزن افت بیشتری را تجربه کردند و لذا برای رشد موقعیت مناسب تری را در مقایسه با صنایع دلاری و بزرگ خواهند داشت.

بازدهی بورس در مقایسه با بازدهی بازارهای موازی همچون طلا و سکه و خودرو

وی ارتباط با بازدهی بورس گفت: در بازار طلا و سکه نیز به دلیل رفتار نوسانی و تثبیت شده انس جهانی در یک دامنه مشخص، در حال حاضرانتظار حرکت شارپی نخواهیم داشت.

نقطه تعادل ارز و تاثیر آن بر سود آوری شرکت ها:

نصیر زاده تصریح کرد: در بررسی وضعیت نمودار دلار که بارها مورد ارزیابی قرار گرفته است، آنچه مشـهود است، حمایت کلیدی و معتبری اســـت که در محدوده 27000 تومان قرار دارد و تمامی نوسانات بالای این منطقه قرار می گیرد. پیوت مقاومت و منطقه بسیار حساس دلار مقاومت 32000 تا 33000 خواهد بود که امیدوارم این منطقه کلیدی و سرنوشت ساز شکســـته نشود، چراکه با عبور نرخ دلار از ناحیه 33000، باید شاهد اتفاقات و رخداد های کلان اقتصادی باشیم و تورم افسارگسیخته ای باشیم و دلار اعداد نجومی را تجربه خواهد نمود و به تبع آن، بازار سرمایه نیز رشد تورمی را خواهد داشت.
خبرنگار محبوبه قرمزچشمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شاخص کل هم وزن بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم

ایسنا/قم کارشناس هواشناسی قم با بیان اینکه تا اواسط هفته دمای هوا به حدود ۳۴ درجه‌ سانتی‌گراد امید داریم روز پنج‌شنبه سامانه بارشی که نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد استان قم را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد بارش باران باشیم.

محمدرضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت جوی قم در هفته جاری، اظهار کرد: شرایط جوی در نیمه اول و دوم هفته جاری متفاوت خواهد بود؛ از امروز تا سه‌شنبه آسمان صاف و آفتابی همراه با وزش ملایم باد و افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم تاکید کرد: برای امروز حداکثر دمای هوای ۳۲ درجه سانتی‌گراد را پیش‌بینی می‌کنیم و انتظار داریم تا اواسط هفته دمای هوا به حدود ۳۴ درجه‌ سانتی‌گراد برسد.

وی با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه افزایش ابر را پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان ابری تا نیمه ابری است، امید داریم روز پنج‌شنبه سامانه بارشی که نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد استان قم را تحت تأثیر قرار دهد و شاهد بارش باران باشیم.

قاضی یادآور شد: فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه ادامه پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود روز شنبه با خروج سامانه بارشی شاهد افزایش سرعت وزش باد باشیم.

کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه شاهد کاهش دمای هوا هستیم؛ از گرمای نیمه اول هفته به تدرج کاسته می‌شود و دمای هوا به زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشه‌ها شدت و ضعف فعالیت سامانه بارشی در استان قم ممکن است طی روزهای آینده تغییر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت