Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:52:09 GMT

مرسولات پستی خارجی نیشابور به نصف رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۵۴۵۶

مرسولات پستی خارجی نیشابور به نصف رسید

سیدقاسم موسوی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست افزود: بیشترین مرسولات پستی نیشابور شامل فیروزه، زعفران و گیاهان دارویی است که عمدتا به مقصد کشورهای امارات، کشورهای جنوب شرق آسیا، اندونزی، آلمان و آمریکا ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه مرسولات ۱۹ فروشگاه اینترنتی در نیشابور از طریق اداره پست ارسال می‌شود، گفت: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ مرسوله سفارش خرید اینترنتی به نیشابور وارد می‌شود و طی یک سال گذشته حدود سه هزار و ۹۰۰ سفارش خرید اینترنتی از نیشابور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته میزان مرسولات پستی نیشابور به کشورهای خارجی هزار و ۹۶۵ فقره مرسوله وارده و ۶۳۰ فقره صادره بوده است‌.
وی بیان کرد: طی این مدت اداره پست نیشابور ۲۸۹ هزار و ۲۳۵ فقره مرسوله صادره و ۶۳۳ هزار و ۲۰۹ مرسوله وارده داشته و طی یک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب میزان مرسولات پستی صادره و وارده به نیشابور، فیروزه و زبرخان ۲۹ و ۳۲ درصد افزایش یافته است.
رییس اداره پست نیشابور گفت: میزان توزیع مرسولات پستی در نیشابور ۹۵ درصد افزایش یافته و بدین‌ترتیب مراجعات به اداره پست در شرایط کرونا بسیار کاهش یافته و میزان درآمد اداره پست نیشابور در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲ میلیارد ریال بوده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۸ میلیارد ریال بوده است.
موسوی افزود: هنوز اداره‌ پست شهرستان‌های فیروزه و زبرخان از نیشابور تفکیک نشده و به خاطر کمبود فضا و نیرو به بخش خصوصی سپرده شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال ۳۱ هزار و ۱۱۶ سند تک برگی توسط نامه‌رسان‌ها توزیع و ۲۴ هزار و ۲۳۰ کدپستی عادی و ایجادی برای شهروندان صادر و ۲ هزار و ۱۷۵ فقره مدرک شناسایی مفقود شده اعم از گواهینامه، کارت سوخت و گذرنامه به دست همشهریان رسیده است.
رییس پست نیشابور اظهار داشت: اجرای طرح پلاک‌کوبی در فیروزه آغاز شده و در نیشابور و زبرخان هنوز در مرحله انعقاد قرارداد هستیم و برای اجرای این طرح ۲۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، تاکنون چهار تمبر اختصاصی به مناسبت دهه فجر، شهدای آتش‌نشان، روزهای ملی خیام و عطار در نیشابور رونمایی شده و در قالب طرح تمبر یادبود ٢ هزار و ٢٠٠ تمبر چاپ و ۶٠٠ برگ تمبر رونمایی شده است.
وی گفت: اداره پست شهرستان نیشابوربا ۳۸ نیرو، ۳۶ دفتر پیشخوان شهری، پنج دفتر پیشخوان روستایی، ۲ نمایندگی قبول شهری و ۱۶ نفر نامه‌رسان و سه پیمانکار توزیع امانت از بخش خصوصی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و در راستای تکریم ارباب رجوع ۲ باجه اضافه شده است.
موسوی افزود: اداره پست نیشابور دارای ۱۲ سرویس اعم از سفارشی، پیشتاز، ویژه و خدمات الکترونیکی، سرویس خدمات الکترونیک، طرح اتباع و توزیع کارت سوخت است.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور و شهرستان های ۴۲ و ۶۰ هزار نفری فیروزه و زبرخان به ترتیب در ۱۲۷ کیلومتری، ۱۶۲ و ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران اتباع خارجی نیشابور مرسولات فیروزه روز جهانی پست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران اتباع خارجی ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران اتباع خارجی نیشابور مرسولات فیروزه روز جهانی پست مرسولات پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با اجرای طرح شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران کلانتری ۱۵ آزادگان ۷ فقره سرقت را طی هفته گذشته کشف و در این راستا ۳ نفر را دستگیر کردند.
 
مأموران کلانتری ۱۵ آزادگان در راستای اجرایی کردن طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان یزد در هفته گذشته موفق شدند ۳ سارق با ۷ فقره سرقت دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس