Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه پاریزین فرانسه گزارش داد یک خلیان بازنشسته که تلاش داشت تا هواپیمای خود را با کوبیدن به کلیسای جامع و تاریخی نوتردام در روز‌های آتی منفجر کند، از سوی مقامات فرانسه بازداشت شد.

روزنامه فرانسوی «پاریزین» (Le Parisien) تأیید کرد مقامات فرانسه این تهدید را جدی تلقی کرده و در همین راستا، روز پنجشنبه یک فرد را که مظنون به تلاش برای کوبیدن هواپیمای سبک خود به کلیسای جامع نوتردام بود، بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام پلیس فرانسه، این فرد همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، این خلبان سابق هواپیما، طرح خود را با یکی از نزدیکانش در میان گذاشته بود که او نیز پلیس را در جریان این ماجرا قرار داد.
سرانجام پلیس با نصب دوربین نظارتی در محله وی متوجه شد او در حال رفتن به کلیسای «سنت سولپیس» هست. بنا بر اعلام این گزارش، زمانی که وی بازداشت شد، مست بود. وی پس از آن برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد.

گفتنی است پیشتر کلیسای تاریخی نوتردام در معرض آتش سوزی قرار گرفته بود. عصر روز ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۲۶ فروردین ۹۸) بود که شعله‌های آتش کلیسای نوتردام در فرانسه را فراگرفت و وحشت تخریب این میراث تاریخی به جان مردم فرانسه افتاد. در نهایت اگرچه مناره و سقف این کلیسا براثر آتش سوزی نابود شد، اما تلاش تیم‌های آتش‌نشانی این میراث قرون وسطایی را از خطر تخریب کامل حفظ کرد.

پس از آن رسانه‌ها اعلام کردند بازسازی کلیسای نوتردام به کمک ۸۳۳ میلیون یورو بودجه‌ای که از کمپین‌های داخلی و خارجی جمع‌آوری شده است، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلیسای نوتردام قرون وسطا کلیسای جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

مسئولان کشور یونان مشعل المپیک را به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ تحویل دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک 2024 را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود. نماد بازی‌های المپیک با کشتی بادبانی به فرانسه می‌رود و در تاریخ 8 می به بندر مارسی می‌رسد.

فلورنت مانودو نخستین مشعل‌دار در فرانسه است. کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد: یکی از ورزشکاران برجسته ما که چهار بار مدال‌آور بازی‌ها است، نخستین کسی است که با در دست داشتن مشعل المپیک پا به خاک فرانسه می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی