Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت قابل قبول واکسیناسیون در استان گفت: ۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری روز شنبه هفدهم مهر در ارتباط ویدیو کنفرانسی با ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رییس جمهور ضمن تبریک هفته ناجا به وضعیت استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی با ۹۶۷ کیلومتر مرز، همسایگی با سه کشور، داشتن ۹ گمرک، شش پایانه مرزی، سه فرودگاه و شهر بمباران شده سردشت اکنون از نظر رنگبندی کرونایی با دو شهرستان قرمز(شردشت و مهاباد)، سه شهرستان زرد و دوازده شهرستان نارنجی از موج پنجم کرونا عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان‌های شمال غرب کشور تقریبا دو ماه دیرتر از جنوب شرقی و مرکز کشور درگیر موج جدید بیماری کرونا شدند افزود: علیرغم افزایش بستری ها در این موج که نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ نفر بود خوشبختانه فوتی ها کاهش قابل ملاحظه ای داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: خوشبختانه از ده هفته گذشته کاهش بیماران بستری شده را داریم که الان نسبت به دو هفته گذشته ۶۰۰ نفر کاهش داشته و کاهش مراجعه کنندگان سرپایی نیز نشانه دیگری از گذشتن از پیک پنجم کروناست.

شهریاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی همواره از سوی دو جریان موج های داخل و خارج از کشور تحت تاثیر قرار می گیرد و این لمر هوشیاری ما را افزایش می دهد گفت: خوشبختانه تاکنون با نظارت هایی که بوده از جمله استقرار کمیته واکنش سریع وزارت بهداشت در چند هفته گذشته نمونه هایی از نوع لاندا و مو را نداشته ایم. البته این کمیته ضرورت استقرار مراکز قرنطینه در ورودی های استان برای شرایط خاص را داشتند که در این خصوص نیاز به اعتبار خاصی است.

وی تصریح کرد: تا به امروز تزریق دو میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۳۸ دُز واکسن تزریق شده که پوشش بالای ۱۸ سال ۷۲ درصد و نوبت دوم ۳۴.۵ درصد، پوشش زیر هجده سال یعنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۳۶.۳ درصد و دُز دوم آن هفت درصد بوده است.

استاندار آذربایجان غربی ترددهای مرزی غیرمسافری از جمله تردد روزانه ۱۵۰۰ تریلر از مرزها، حضور پناهجویان افغانی، پاکستانی و بنگلادشی در مرزهای شمال غربی و حضور کارگران فصلی برای برداشت محصولات باغی و چغندرقند را از جمله عواملی دانست که استان را در بحث شیوع ویروس کووید۱۹ تحت تاثیر قرار می دهد.

 

شهریاری با اشاره به اتمام بیمارستان های شاهیندژ، پیرانشهر، نقده و اشنویه طی یکی دو ماه آینده، خواستار تجهیز آنها شد.

وی گفت: هفت شهر ما متاسفانه سی تی اسکن ندارند که به هر حال برای انجام این مورد مردم مجبورند به شهرهای اطراف بعضا تا ۱۰۰ کیلومتر سفر کنند و این امر باعث مشکلاتی شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در موج اخیر بیمارستان های خصوصی هم همکاری های نسبتا خوبی داشتند. با توجه به خریدهای نقدی که برای داروهایی همانند رمدسیور داشته اند امروز درخواست تسهیلات خاصی را دارند تا به این بیمارستان ها پرداخت شود.

شهریاری تصریح کرد: با تمام کمبودها از تلاش کادر درمان در این موج سنگین قدردانی باید داشته باشیم. علی رغم افزایش قابل توجه بستری ها نسبت به موج های قبلی فوتی کمتری داشتیم و متاسفانه توجه کمتری به استان ما شد و فقط کادر درمان هزینه این مقاومت را پرداخت کرده اند.

وی همچنین از آمادگی استان برای اجرای طرح کوی مدیریت هوشمند بیماری های واگیر خبر داد و گفت: جلسه هماهنگی و مقدماتی اجرای این طرح برگزار و مقرر شد با وزارت کشور همکاری های لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی واکسیناسیون کرونا استاندار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت