Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:25:54 GMT

عروسی‌؛ فرش قرمز کرونا دلتا

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۰۶۰

عروسی‌؛ فرش قرمز کرونا دلتا

ایسنا/کردستان در روزهای اول شیوع کرونا در کشور، بسیاری از مراسمات به دست فراموشی سپرده شد و عروسی‌ها به شکل کاملا سنتی و عزاداری‌ها نیز کاملا بی سروصدا برگزار می‌شد.

اما حال  با گذشت 2 سال، باوجود همه این مرگ و میرها، کرونا دیگر ابهت خود را در بین مردم از دست داده‌ و دیگر آن حال و هوا و ترس از کرونا دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها با قدم گذاشتن به ماه مولود، خانواده‌ها در تلاش‌اند که در این ماه مبارک فرزندانشان را سروسامان داده و عروس و دامادها نیز در تکاپوی تدارک مراسم عروسی هستند.

دیگر از ترس و دلهره‌های ابتلای عروس و داماد و یا آشنایان و دوستان به کرونا خبری نیست و گویی مردم با همه سختی‌هایی که کرونا هرروز به دنبال دارد به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

صفحات مجازی را که بالا پایین می‌کنی، پیج آتلیه‌ها، مزون‌ها و آرایشگاه‌ها لبریز از حال و هوای عروسی در این روزها است.

یکی از آتلیه‌های سطح شهر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با حال و هوای این روزها می‌گوید: عروسی‌ها شاید دیگر مثل قبل جریان نداشته نباشد؛ اما باز با این حال به همان قوت خود باقی است.

می‌گوید: در اوایل شیوع کرونا شاید تالارها و عروسی‌ها بسته شد؛ اما عروس و دامادها حتی در آن شرایط سخت نیز بر ساخت کلیپ‌های فرمالیته اصرار داشتند و ما همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دادیم.

ادامه می‌دهد: عروسی‌ها شاید اکنون دیگر آن شلوغی و زرق و برق دوران قبل از کرونا را نداشته باشند؛ اما اکثر خانواده‌ها همچنان اصرار بر برگزاری عروسی‌ها دارند.

وی می‌گوید: شاید نظارت بر تالارها همچنان ادامه داشته باشد و تالارها دیگر رونق دوران گذشته را نداشته باشند، اما هستند کسانی که از این فرصت به نفع خود استفاده کردند و باغ‌های خود را به دور از چشم اماکن برای برگزاری عروسی به عروس و دامادها اجاره دادند.

عروسی‌ها مضر یا ضروری؟

سمیرا دختری 25 ساله، می‌گوید: حدود 6 ماه است که عقد کرده‌ایم؛ از بچگی خود را در لباس عروس و در یک جشن آنچنانی تصور کرده‌ام حال نمی‌توانم به خاطر یک ویروس از رویاهایم دست بکشم! به هر حال روز مهمی است و تنها یک بار در زندگی آدمی اتفاق می‌افتد و در حال حاضر دنبال رزرو تالار عروسی برای برپایی جشن خود در زودترین زمان ممکن هستیم.

یاشار پسری 30 ساله که می‌گوید: من علاقه‌مند به یک ازدواج ساده هستم، یک سال است که عقد کرده‌ام؛ اما خانواده همسر هم مصر به برگزاری عروسی هستند، هم ترس از ابتلای خود و آشنایان را دارند، به همین دلیل مجبور هستیم تا بهتر شدن شرایط مراسم را عقب بیندازیم.

رها دختری 28 ساله نیز می‌گوید: برگزاری مراسم عروسی یکی از حیاتی‌ترین مسائل برای هر دختری است و تا به امروز منتظر همچین اتفاق زیبایی بوده‌ام و به هیچ‌وجه نمی‌توانم بیخیال گرفتن مراسم عروسی شوم.

متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که بسیاری از زوج‌ها و خانواده‌ها در حال تدارک و برنامه‌ریزی جشن عروسی در ماه مبارک مولود هستند؛ این در حالی است که هرگونه سهل‌انگاری و نادیده گرفتن کرونا موجب عزاداری چندین خانواده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراسم عروسي کروناویروس وضعیت قرمز کرونا استانی اجتماعی عروسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان افشاری‌پور، صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت اقدام به تیراندازی کور می‌کند که بر اثر این تیراندازی که ۲ نفر از مهمانان عروسی که دو خانم ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه بارها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است افزود: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

کد خبر 6089837

دیگر خبرها

  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟