Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:21:34 GMT

تولید در دیم‌زارهای لرستان ۲۵درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۴۸۷

تولید در دیم‌زارهای لرستان ۲۵درصد افزایش یافت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جهادکشاورزی لرستان "، اسفندیار حسنی‌مقدم"  اظهار داشت: استان لرستان با دارابودن ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم حدود ۶.۷ درصد از دیم‌زارهای کشور را به خود اختصاص داده است.
 وی بیان کرد: با توجه به میزان بالای اراضی دیم استان اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها  با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 حسنی‌مقدم ادامه داد: به زارعینی که در اراضی دیم خود به صورت کشاورزی حفاظتی کشت می‌کنند برای خرید ادوات تسهیلات اعطا می‌شود.
 رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با عاملیت بانک ملی در نظر گرفته شده است.
 به گفته وی در این طرح از آب سبز یا باران استفاده بهتری شده و مدیریت بقایا و تناوب کشت نیز رعایت می‌شود.
 حسنی‌مقدم با بیان اینکه در بحث کشاورزی حفاظتی عدم استفاده از گاوآهن مورد توجه قرار گرفته است است، اضافه کرد: با اجرای این طرح به دنبال افزایش ۲۵ درصدی تولید در دیمزارها هستیم؛ همچنین ضمن پایداری در تولید، حفاظت از خاک برای نسل‌های آینده نیز رعایت می شود.

طرح پنج ساله جهش تولید دیمزارها تاکنون در آذربایجان شرقی، همدان، خوزستان، گلستان، کرمانشاه و کردستان اجرایی شده و لرستان هفتمین استان در این راستا است.

 گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ و محصولات علوفه‌ای در قالب این طرح قرار دارند و حمایت‌های خرید ادوات، کودهای ریزمغذی و بذر با تسهیلات قرض‌الحسنه در این راستا صورت می گیرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند