Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:52:06 GMT

برداشت پنبه از کشتزارهای تایباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۷۹۹

برداشت پنبه از کشتزارهای تایباد آغاز شد

جواد اعتضادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی به کاهش تولید این محصول در مزارع این شهرستان اشاره کرد و افزود: خسارت گرما، خشکسالی و عدم استفاده پنبه کاران شهرستان از کودهای مناسب، باعث کاهش تولید این محصول در مزارع این منطقه شده، بطوری که امسال میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۲ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و احیا کشت پنبه، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و صرفه جویی در مصرف آب را مهمترین اهداف کشت مکانیزه ذکر و بیان کرد: امسال سطح ۵۱۰ هکتار از پنبه زارهای شهرستان به شیوه مکانیزه زیر کشت محصول رفته است که این رقم ۳۵ درصد مزارع پنبه را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: مزارع دشت کاریز از مهمترین مناطق کشت پنبه در شهرستان تایباد است که ۹۵ درصد این محصول توسط ۲۶۷ بهره بردار در این اراضی کشت می شود.
 اعتضادی همچنین به توزیع بذر پنبه مناسب با شرایط اقلیمی و مبارزه با کنترل آفات در بین کشاورزان پنبه کار اشاره و بیان کرد: برای پنجمین سال متوالی برخی از مزارع این شهرستان به روش مکانیزه کشت می شود.

او ادامه داد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۲۰ نفر روز مشغول به کار می شوند و نبود واحدهای فرآوری این محصول یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان پنبه کار تایبادی است.
تایباد ۴۳ هزار هکتار زمین زراعی و باغی با هفت هزار بهره بردار دارد.

سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

تایباد متشکل از ۳۸ روستا و ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد برداشت محصول کشاورزی اشتغال زایی پنبه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد برداشت محصول کشاورزی تایباد برداشت محصول کشاورزی اشتغال زایی پنبه اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام

اصغر باباخانی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: یکی از وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی، تأمین، ذخیره و خرید محصولات اصلی و استراتژیک در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه، گندم، دانه‌های روغنی، برنج و شکر اصلی‌ترین کالاهای استراتژیک هستند، خاطرنشان کرد: استان ایلام به عنوان تولید کننده گندم با کیفیت بالا به ویژه در شهرستان‌های حوزه جنوب به عنوان یکی از چهار استان تولید کننده کیفی گندم در سطح کشور از لحاظ درصد پروتئین و گلوتن است.

باباخانی تصریح کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی بنا به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت خرید گندم از کشاورزان را در سال جاری برعهده دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ سیلو در بخش خصوصی با ظرفیت بالغ بر ۴۳٠ هزار تن و تعداد ۲۳ مرکز مباشر تعاون روستایی آمادگی دارند تا تمام محصول گندم را از تمامی کشاورزان عزیز تمام شهرستان ها خریداری و ذخیره کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز برداشت گندم در حوزه جنوب استان خبر داد و گفت: هم اکنون برداشت گندم در شهرستان‌های مهران، دهلران و آبدانان آغاز شده و تاکنون ۱٠٠ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان های مذکور برداشت شده‌ که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: همچنین پیش بینی میشود تا پایان برداشت در کل استان ۴٠٠ هزار تن گندم برداشت و از این میزان ۳۵٠ هزار تن خرید تضمینی شود.

باباخانی با اشاره به اینکه بر اساس قیمت مصوب در سال جاری هر کیلو گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵٠٠تومان و گندم دروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای کشت قراردادی اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن کشت قراردادی کرد.

وی با توجه به باز شدن سامانه پرداخت، اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده اند برای دریافت وجه به بانک عامل(کشاورزی) معرفی شده است، گفت: کشاورزان با توجه به سامانه بارشی در سطح استان نسبت‌ به برداشت گندم خود هیچگونه عجله ای نداشته باشند و اداره کل غله و خدمات بازرگانی تا آخرین محموله برداشت را از کشاورزان خریداری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران