Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@11:48:11 GMT

۶ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۸۳۰

۶ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس جمعیت هلال احمر از ورود ۱۸ میلیون دُز واکسن به کشور در قالب سه محموله طی هفته جاری توسط این جمعیت خبر داد و گفت: با مدیریت معاون اول رییس جمهوری و همکاری و همراهی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و گمرگ برای اولین بار در کشور ۱۸ میلیون دُز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که اولین محموله ۶ میلیونی از این ۱۸ میلیون دُز امروز به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت‌ماه تاکنون ۵۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده که با احتساب واردات دو محموله دیگر این میزان به ۷۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز می‌رسد.

کریم همتی با اعلام تزریق نزدیک به ۶۳ میلیون دُز واکسن در کشور اظهار کرد: خوشبختانه با تداوم واردات واکسن از سوی هلال احمر به ایران، طبق اعلام وزارت بهداشت تا ۱۷ مهرماه به میزان ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ دُز واکسن در نوبت اول و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است. براین اساس مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسیده است.

رییس جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش مراکز واکسیناسیون هلال احمر تصریح کرد: برای تسریع در واکسیناسیون سراسری و واکسینه‌شدن همه مردم، تعداد مراکز واکسیناسیون را هم به صورت مشترک و هم به صورت مستقل در همه استان‌ها افزایش داده‌ایم، بنابراین علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم فعال شده است.

همتی با اعلام برپا بودن تنها یک بیمارستان صحرایی در کشور هم گفت: با توجه به عدم نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمارستان‌های صحرایی برپاشده در کشور و کاهش میزان مراجعه بیماران، به جز بیمارستان صحرایی استان تهران که در شهرستان بهارستان همچنان برپا و فعال است، فعالیت سایر بیمارستان‌های صحرایی در استان‌ها به پایان رسیده است.

وی به اقدامات حمایتی هلال احمر برای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات حمایتی خود را با محوریت فعالیت‌های داوطلبانه و با مشارکت خیرین و داوطلبان آغاز کرده و بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه خانواده‌های متاثر از کرونا را تامین و در سراسر کشور توزیع کرده است.

رییس هلال احمر همچنین با بیان اینکه کمبود تامین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران به صورت امانی برطرف شده است، افزود: با توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی، تشکیل کمپین اهدای نفس و نیز تامین و تجهیز خانه‌های هلال سراسر کشور به کپسول‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، اکنون بیماران نیازمند می‌توانند برای تامین تجهیزات درمانی به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جوانان هلال‌احمر نیز از ابتدای شیوع این بیماری با اجرای طرح‌های متنوع از جمله آمران سلامت، ناظران سلامت، خادمان حسینی و ... به توصیه بر رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی میان مردم پرداخته و در همین راستا امدادگران هم در قالب طرح غربال‌گری کرونا ویژه مسافران ورودی از مبادی مرزی کشور، به کنترل این بیماری در کشور کمک کرده‌اند.

پربیننده ترین آیا دود کردن اسپند واقعا فایده دارد؟ تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است ۶ کاری که شما نباید در مورد سینه‌ های خود انجام دهید هرگز ایستاده آب نخورید اگر جوش‌ های سرسیاه را از بین نبرید چه اتفاقی می‌ افتد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا میلیون د ز واکسن وزارت بهداشت ۱۸ میلیون هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: ما در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر هستیم. سال گذشته و امسال تقریباً توانی به این جمعیت اضافه شد که برابری می‌کند با همین صد سال گذشته که انصافاً این دوره بدون اینکه نگاه سیاسی به موضوعات باشد حداکثر تلاش شد برای کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان.

وی افزود: علاوه بر این ۱۶۰۰ دستگاه ما امسال در حال عقد قرارداد و خرید بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروهای امدادی و آمبولانس هستیم و تا پایان سال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهیم کرد، که شاهد خدمات بیشتری به مردم باشیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود که در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه داریم و این برنامه را داریم تا حدود ۱۰۰ پایگاه دیگر را اضافه کنیم و در نرم جهانی به یک عدد بسیار مطلوبی از نظر زمان برای رسیدن در محل حادثه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بزرگراه‌های جدیدی به سرعت به بدنه کشور اضافه خواهد شد که این موضوع نیاز به تجهیز دارد و برنامه‌ریزی هم نیز صورت گرفته است که به یاری خداوند ما شرایط بسیار خوبی را برای امسال و سال آینده برای اجرای عملیات‌های امداد امدادرسانی در تمام سطوح کوهستانی در پیش خواهیم داشت.

محمودی در خصوص خودروها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند بیان کرد: تقریباً تمامی استان‌ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند که به تمامی این استان‌ها اعزام خواهد شد اما بعضی از این استان‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی، همچنین وسعت، و تعداد پایگاه‌های که دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروز رسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی به جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص پلاک این خودروها نیز گفت: سردار رادان شخصاً به این موضوع ورود کردند و انشاالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیزات هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک خودروها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

کد خبر 6097224

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور