Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:40:19 GMT

کاهش ۴ درصدی جابجایی مسافر در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۶۸۴۶

کاهش ۴ درصدی جابجایی مسافر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی گرجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی ۶ ماهه اول سالجاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری تعداد ۲۴۵ هزار و ۷۸۳ مسافر به استان وارد و ۲۳۷ هزار و ۹۴۳ مسافر از استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه همچنین ۳۴۱ هزار و ۳۳۵ نفر مسافر درون استان جابجا شدند، بیان داشت: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد ۲۲۰ هزار و ۶۳ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان به تعداد یک هزار و ۴۲۰ نفر مسافر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان‌رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

گرجی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۰۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و تعداد ۲۵۷ دستگاه سواری کرایه با عمر ۴۱/۱۱ سال، تعداد ۱۵۵ دستگاه مینی‌بوس با عمر ۲۶ سال و تعداد ۲۶۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۴ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

وی گفت: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (محدودیت فروش بلیت برای ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان) از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان‌جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی مسافر بیرجند سیستان و بلوچستان جابجایی مسافر خراسان جنوبی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، امروز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بیرجند از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی تجلیل شد. 

از بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۲ مترمربع فضای آموزشی آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است. 

در خراسان جنوبی ساخت ٣۵٠٠ کلاس درس دیگر نیاز است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی