Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکا و انگلیس از جمله پایگاه آمربکایی «دیلی بیست» و پایگاه خبری نشریه «دیلی میل» انگلیس به تازگی گزارشی را بازنشر کرده اند که حکایت از آن دارد آمریکا علاوه بر بمباران هیروشیما و ناگاساکی، یک بمب اتمی را در گذشته (بیش از ۶۳ سال پیش) و در دوران جنگ سرد  بر روی یکی از ایالت‌های خود نیز انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی با عنوان «زمانی که نیروی هوایی آمریکا یک بمب اتمی را تصادفی بر روی کارولینای جنوبی انداخت» نوشت: با توجه به سابقه تکثیر سلاح‌های هسته‌ای در قرن بیستم میلادی، شاید این مسأله که تنها دو بمب اتمی علیه انسان‌ها بکار گرفته شد، به مانند یک معجزه به نظر برسد.

این پایگاه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: بخشی از تاریخ اتمی وجود دارد که به کتاب‌های تاریخ راه نیافته است. در دوران جنگ سرد، آمریکا چندین بمب اتمی را بر روی افراد بی گناهی انداخت که چندین برابر قوی‌تر از بمب‌هایی بودند که در اواخر جنگ جهانی دوم بر هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد؛ اما تیر‌های به خطا رفته، بیش از آنکه حاصل اقدامات خصمانه باشد، حاصل اشتباهات محض بودند. این اشتباهات که از سوی ارتش آمریکا انجام گرفته بود، بیشتر علیه مردم خود آمریکا صورت گرفت که حال باید گفت از شانس خوب و یا اقدامات احتیاطی مهندسی شده، هیچ کدام از آن‌ها منفجر نشد.

یکی از این اشتباه‌ها به ۱۱ مارس سال ۱۹۵۸ باز می‌گردد؛ زمانی که بمبی اتمی، یک خانواده را در کارولینای جنوبی هدف قرار داد. در بعد از ظهر روز سه شنبه، یازدهم مارس سال ۱۹۵۸ خانواده گرگ (Gregg) مشغول کار‌های خود بودند و بچه‌ها نیز به بازی در حیاط خانه مشغول بودند. والدین آن‌ها نیز در خانه سرگرم بودد که ناگاه یک بمب افکن بوئینگ B-۴۷، به شکلی تصادفی و به هنگام تلاش برای تعمیر بمب، دسته رهاسازی اضطراری بمب را می‌کشد و سبب می‌شود بمبی اتمی بر روی محوطه پشتی خانه «خانواده گرگ» در منطقه «مارس بلاف» در ایالت کارولینای جنوبی بیفتد؛ اما به شکل معجزه آسایی، تنها جان‌هایی که بر اثر این حادثه از دست می‌رود، مرغ‌هایی بودند که در حال چریدن در آنجا بودند.

گاراژ، کارگاه و حفره ایجاد شده بوسیله بمب که در تصویر با فلش مشخص شده است

از خوش شانسی خانواده شش نفره گرگ و نیز همسایه‌های اطراف در «منطقه مارس بلاف» این بود که در این حادثه تنها چاشنی «تی ان تی» منفجر شد. گمانه زنی‌ها در خصوص این که آیا بخش هسته‌ای بمب در جایی جداگانه از هواپیما نگهداری می‌شد و یا آنکه بمب به هنگام پرتاب، کاملا فعال بود و تنها از خوش شانسی منفجر نشد، ادامه دارد.

البته این حادثه سبب شد تا اعضای خانواده گرگ جراحت‌های جزئی بردارند و صد البته به اموال آن‌ها نیز خسارت وارد شد. افتادن این بمب اتمی در محوطه پشتی خانه گرگ سبب شد تا حفره‌ای به عرض ۵۰ فوت و عمق ۳۰ فوت شکل بگیرد و به خانه و ماشین آن‌ها خسارت وارد شد.

همچنین طبق گزارش دیلی میل، نشریه «امریکن هریتج» (American Heritage) – که مجله‌ای است که تاریخ آمریکا را روایت می‌کند- در سال ۲۰۰۰ میلادی گزارش داد حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر بود که دو خواهر خانواده گرگ به نام‌های هلن ۶ ساله و فرانسیس ۹ ساله به همراه یکی از بچه‌های فامیل به نام «الا دیویس» ۹ ساله از بازی در جنگل پشت خانه خسته شدند و تصمیم گرفتند تا به حیاط کناری خانه نقل مکان کنند. همین نقل مکان این کودکان از منطقه پشتی خانه سبب شد تا جان آن‌ها نجات یابد. حدود ۱۹ دقیقه بعد، بمب اتمی مدل «Mark ۶» به وزن ۷۶۰۰ پوند (معادل ۳۴۰۰ کیلوگرم) از ارتفاع ۱۵ هزار پایی بر روی خانه بازی این کودکان سقوط کرد.

در همان زمان، این حادثه در نشریه‌های آن دوران بازتاب یافت.

تیتر روزنامه: بمب اتمی بدون کلاهک جنگی در بخش «مارس بلاف» افتاد

پدر خانواده «والتر گرگ» دود حاصل از سقوط این بمب و انفجار چاشنی آن را که سبب شد تا خاک بسیاری به هوا پخش شود و به خانه او و مناطق اطراف خسارت وارد شود را بخاطر می‌آورد.

والتر گرگ در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۳ (که در آن زمان ۸۲ ساله شده بود) با «سان نیوز» گفت که همسرش «ایفی» (Effie) به هنگام حادثه در داخل خانه بود. او گفت: شما نمی‌توانستید فاصله ۱۰ فوتی (حدود ۳.۵ متری) جلوی چشمان خود را هم ببینید. تنها چیزی که من (در آن زمان) می‌توانستم متوجه شوم، این بود که هواپیما سقوط کرده است.

او همچنن می‌گفت: صدای حاصل از آن باورنکردنی بود و گرد و خاک حاصل از آن دیوانه کننده بود. شما نمی‌توانید آن را توصیف کنید.

نمونه ای از بمب اتمی مدل Mark ۶

طبق گزارش نشریه امریکن هریتج، این بمب افکن بی-۴۷ که سبب این حادثه شد، دچار برخی نقض‌ها در طراحی بود که همین امر نیز پرواز با این بمب افکن را دشوار کرده بود.

چند ساعت پس از افتادن این بمب، پرسنل نیروی هوایی امریکا از دو پایگاه نزدیک به منطقه به مارس بلاف آمدند و سریع تشخیص داده شد تا تشعشع رادیو اکتیوی رخ نداده است.

پس از این حادثه دولت آمریکا پروتکل‌های نگهداری بمب را تغییر داد. البته این حادثه سبب نشد تا پرواز‌ها به همراه سلاح هسته‌ای در آمریکا متوقف شود؛ بلکه طبق گزارش دیلی بیست، در سال ۱۹۶۰ این پرواز‌ها در جریان عملیات «Chrome Dome» (گنبد کروم) افزایش نیز یافت.

نمونه ای از بمب افکن بی-۴۷ در آن سالها

پرداخت خسارت

دولت آمریکا در ابتدا به خانواده گرگ پیشنهاد ۴۴ هزار دلار را بخاطر خسارت به خانه، گاراژ، ماشین، اتاقک ابزار، لباس‌ها و مرغ‌های آن‌ها که تلف شده بودند را داد؛ اما خانواده گرگ این پیشنهاد را نپذیرفتند.

آن‌ها شکایت خود را به دادگاه بردند و پس از دو سال موفق شدند ۵۴ هزار دلار از نیروی هوایی آمریکا خسارت دریافت کنند. همچنین محل حادثه اکنون به محلی برای بازدید افراد بدل شده است.

ترجمه و تنظیم: محمد حسن خلیلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بمب اتمی کارولینای جنوبی بمباران اتمی نیروی هوایی خانواده گرگ بمب اتمی سبب شد بمب افکن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم