Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عادل عفتی فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشتیاری دارای ۲ اسکله بزرگ صیادی بریس و پسابندر، سه ناحیه صنعتی شیلاتی تحت عنوان نواحی صنعتی نِگور، بریس و پسابندر است که مجموع صنایع وابسته به شیلات در این ناحیه‌ها مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفتی افزود: دشتیاری همچنین دارای ۲ مرز رسمی است، مرز خشکی "ریمدان" که وزارت کشور در دهه ۸۰ نسبت به ایجاد بازارچه مرزی برای آن محدوده مرزی اقدام کرده است.

عادل عفتی تصریح کرد: در بازارچه مرزی ریمدان (مرز خاکی) کالا‌هایی مبادله می‌شود و بیشترین کالا‌هایی که از کشور ایران به خاک پاکستان ارسال می‌شود شامل قیر، مصالح ساختمانی همچون کاشی و سرامیک و بخشی از مواد غذایی که از طریق همین مرز ریمدان صادر می‌شود، اما ایران از طریق این مرز وارداتی از کشور پاکستان ندارد و علت هم این است که زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد واردات را نداریم، مثلا در حوزه واردات برنج، موز، انبه و دیگر محصولات کشاورزی که در کشور پاکستان تهیه و تولید می‌شود امکان وارد کردن این محصولات به صورت انبوه وجود ندارد.

او افزود: نیاز به یک‌سری زیرساخت‌ها همچون ایجاد قرنطینه کشاورزی، استاندارد و سایر تاسیسات است و علت دوم هم وجود برخی سیاست‌های مرتبط با واردات است.

عفتی گفت: مرز دیگری که برای ما اهمیت دارد، مرز آبی "پسابندر" دشتیاری است، این مرز هم در دهه ۸۰ تحت عنوان بازارچه مرزی پسابندر مجوز گرفت، اما به علت نبود زیرساخت‌های مناسب، از سوی هیات وزیران لغو شد، اما در شهوریورماه ۱۳۹۹ مجوز این بازارچه مرزی مجددا اخذ شد و سعی کردیم زیر ساخت‌های اولیه را ایجاد کنیم، مهم‌ترین مشکلی که در بازارچه مرزی پسابندر وجود دارد نبود ارتباطات اینترنتی است که باید برقرار شود تا سمانه‌های گمرکی و سایر دستگاه‌هایی که به اینترنت نیاز دارند بتوانند به راحتی ارائه خدمات کنند.

وی ادامه داد: دومین مشکل بازارچه مرزی پسابندر، ایجاد یکسری هماهنگی‌هایی است که باید با کشور پاکستان انجام شود، تا کنون وزارت اموز خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط سعی کردند که هماهنگی‌ها برای افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور همسایه انجام شود.

به گفته عفتی، دشتیاری با مصوبه آذر ماه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران به رسمیت به عنوان یک شهرستان مستقل شناخته شد و اینجانب به عنوان نخستین فرماندار دشتیاری از شهریورماه ۱۳۹۹ مشغول خدمت به مردم شریف این منطقه هستم.

نخستین فرماندار دشتیاری ادامه داد: منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و براساس آمار مراکز بهداشتی و درمانی در سال ۱۴۰۰ جمعیت این شهرستان حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

عفتی گفت: این شهرستان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مهم‌ترین آن‌ها بخش شیلات و صنایع وابسته به شیلات است، درواقع بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های غالب اقتصادی مرمان این سرزمین از دریا به عنوان اقتصاد دریا محور شیلات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار دشتیاری بازارچه های مرزی بازارچه مرزی پسابندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پول، پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۱۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی افزود: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی اذعان داشت: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088574

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام