Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از caltech، محققان یک ربات دوپا ساخته اند که پیاده روی را با پرواز ترکیب و نوع جدیدی از حرکت را ایجاد می‌کند و به طور فوق العاده‌ای قادر به انجام حرکات پیچیده است. این ربات دوپا، LEONARDO نام دارد که می‌تواند بر روی اسکیت سوار شود و در Slackline راه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از ربات LEO برای پیاده روی و یک قسمت آن پهپاد پرنده است و می‌تواند بر روی یک خط حرکت کند، بپرد و حتی اسکیت بورد سوار شود. LEO توسط تیمی در مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های خودگردان Caltec توسعه یافته و اولین رباتی است که از پا‌های چند مفصلی و محرک‌های مبتنی بر پروانه برای دستیابی به کنترل بسیار خوب و حفظ تعادل خود استفاده می‌کند.

سون جو چونگ و پروفسور برن، هوانورد و متخصص سیستم‌های پویا می‌گویند: "ما از طبیعت الهام گرفته ایم. به نحوه پرواز پرندگان و تکان دادن بال آن‌ها فکر کنید. یک رفتار پیچیده و در عین حال جذاب هنگام راه رفتن و پرواز اتفاق می‌افتد. ما از آن درس گرفتیم. میان این که چگونه یک انسان لباس جت را هنگام فرود یا برخاستن کنترل می‌کند با نحوه استفاده LEO از کنترل همزمان رانشگر‌های توزیع شده و مفاصل ساق پا شباهتی وجود دارد."

محدودیت‌های ربات‌های پرنده

ربات‌های دوپا می‌توانند حرکات انسان‌ها مانند پریدن، دویدن یا حتی بالا رفتن از پله‌ها را در هنگام مواجه با مسائل پیچیده دنیای واقعی انجام دهند. ربات‌های پرنده به آسانی در مناطق سخت حرکت می‌کنند، اما با محدودیت‌های خاص خود مثل مصرف زیاد انرژی در طول پرواز و ظرفیت بار محدود روبرو هستند. ربات‌هایی با قابلیت حرکت چند حالته می‌توانند با جابجایی مناسب بین وسایل حرکتی موجود در محیط‌های چالش برانگیزتر از ربات‌های سنتی حرکت کنند. پا‌های سبک وزن LEO، فشار را از رانش بر می‌دارد، اما از آنجا که به طور همزمان با مفاصل پا کنترل می‌شود تعادل شگفت انگیزی دارد.

قابلیت های LEO 

این ربات قادر است مانور‌های حرکتی غیرمعمول را انجام دهد که حتی در انسان‌ها نیاز به تسلط بر تعادل دارد. پاتریک اسپیلر از اعضای آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، می‌گوید:" ارتفاع LEO حدود ۲.۵ فوت، مجهز به دو پایه و دارای سه مفصل فعال و چهار رانشگر به شکل ملخ است که به صورت زاویه‌ای روی شانه‌های ربات نصب شده اند. هنگامی که فرد راه می‌رود، موقعیت و جهت پا‌های خود را تنظیم می‌کند تا به سمت جلو حرکت کند و تعادل بدن حفظ شود. LEO نیز به این ترتیب راه می‌رود، در حین پرواز، ربات از پروانه‌های خود به تنهایی استفاده و مانند یک هواپیمای بدون سرنشین پرواز می‌کند."

 آن‌ها امیدوارند LEO بفهمد که چقدر از وزن آن توسط پا‌ها تحمل می‌شود و چه مقدار باید توسط ملخ‌ها هنگام راه رفتن در زمین‌های ناهموار پشتیبانی شود. محققان همچنین قصد دارند LEO را به الگوریتم جدید کنترل فرود هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز کنند که از شبکه‌های عصبی عمیق استفاده می‌کند. با درک بهتر از محیط، LEO می‌تواند تصمیمات خود را در مورد بهترین ترکیب راه رفتن، پرواز یا حرکت ترکیبی که باید برای حرکت از مکانی به مکان دیگر بر اساس ایمن‌ترین و کمترین میزان مصرف انرژی استفاده کند، بگیرد. در حال حاضر، LEO از ملخ‌ها برای تعادل در هنگام راه رفتن استفاده می‌کند. آن‌ها در حال برنامه ریزی برای بهبود طراحی ساق پا هستند تا LEO با حداقل کمک ملخ‌ها تعادل برقرار کند.

در ادامه ویدئویی از حرکات این ربات هوشمند را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

زباله‌هایی که تبدیل به ربات شدند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ربات هوشمند فناوری جدید ربات پرنده راه رفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد

غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی در گفتگو با ما ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟