Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سازمان دهندگان حمله تروریستی به مسجد شیعیان در استان قندوز در شمال افغانستان باید پاسخگو باشند.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت بر ضرورت محاکمه عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی مذموم و محاکمه آن‌ها تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شورای امنیت در این بیانیه، از همه کشور‌ها خواست که در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوط به حملات تروریستی همکاری فعال داشته باشند.

کشور‌های عضو بار دیگر تأکید کردند که تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها علیه صلح و امنیت بین المللی است و هرگونه اقدام تروریستی جنایی صرف نظر از انگیزه آن‌ها، در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده  غیر قابل توجیه است.

روز گذشته، منابع بهداشتی در ولایت قندوز اعلام کردند که شمار قربانیان حمله انتحاری روز جمعه به مسجد سیدآباد در مرکز این ولایت، به بیش از ۱۵۰ شهید و حدود ۲۰۰ زخمی افزایش یافته است.

این در حالی است که «نوراحمد سلیم»، سخنگوی پزشکان بدون مرز در مصاحبه با روزنامه اطلاعات روز افغانستان، کشته شدن ۲۰ نفر و زخمی شدن ۹۰ نفر را تایید کرد. در میان قربانیان این حمله کودکان، جوانان و مردان حضور دارند. اجساد قربانیان امروز به خاک سپرده شد.

حمله انتحاری بر مسجد سیدآباد ظهر روز گذشته هنگام ادای نماز جمعه صورت گرفت. مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته و گفته است که مسجد مرکزی شیعیان را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل قندوز افغانستان حمله انتحاری مسجد شیعیان شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد

سودان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت به منظور بررسی تجاوز امارات به خاک خود شد و اعلام کرد رفتار امارات بیانگر نقض آشکار منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، «الحارث ادریس الحارث» نماینده دائم سودان در سازمان ملل امروز شنبه در خصوص آنچه «تجاوز امارات» به خاک خود توصیف کرد، پیامی به رئیس شورای امنیت فرستاد.

به نقل از سایت خبری المیادین، الحارث در این پیام اعلام کرد: «سودان تاکید می‌کند که حمایت امارات از شبه‌نظامیان جنایتکار "واکنش سریع" که علیه دولت و شهروندان جنگ به راه انداخته‌اند، امارات متحده عربی را در همه جنایات آن‌ها شریک می‌کند؛ به گونه‌ای که براساس قوانین بین‌المللی، مسئولیت بین‌المللی در پی دارد. رفتار تهاجمی امارات نقض آشکار منشور سازمان ملل، منشور اتحادیه عرب و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد منطقه دارفور و مخصوصا قطعنامه ۱۵۹۱ و سایر قطعنامه‌های مربوطه است.»

وی در ادامه پیام خود افزود سودان خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی این تجاوز امارات به خاک خود است و «امارات مسوول حقوقی و کیفری جرائمی است که در حق ملت و کشور سودان مرتکب می‌شود».

پیشتر نماینده دائم سودان در سازمان ملل، امارات را به حمایت از جنگ سودان و تامین مالی آن از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع متهم کرده بود.

این در حالی است که امارات اعلام کرده بود «به هیچ یک از طرف‌های درگیر تسلیحات نمی‌دهد و طرف هیچ یک نیست.»

بیش از یک سال است که درگیری‌های شدید و گسترده میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در مناطق مختلف این کشور به ویژه در پایتخت آن خارطوم ادامه دارد و صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این درگیری که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران آوارگی در جهان توصیف کرد، منجر به آواره شدن ۷.۱ میلیون سودانی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان