Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس مسئولانه وارد بحث معتادان متجاهر شده است، آزاد کردن معتادان و سارقان بر عهده پلیس نیست مردم می گویند کلانتری آنها را آزاد کرد این اشتباه است.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر گفت:  من از مسئولین ذیربط خواهش می کنم به این قضیه کمک بکنند چرا که این قضیه جز موضوعاتی است که سالهای سال بر زمین مانده است و مردم را در واقع نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رحیمی ادامه داد: این موضوع یک فضایی آلوده است که کم کم خودش را هم دچار مشکل می کند و ما باید در بحث  معتادین متجاهر با ید عرض کنم که جز وظایف ما نیست و جز وظایف شهرداری  و بهزیستی  است که باید اینها را جمع آوری نماید و مردم این موضوع را بید بدانند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پلیس آمده و این موضوع را بر عهده گرفته است درست است و ما باید با متخلف  و مجرم قانون شکن حالا در هر سطح و هر قشری که باشد باید برخورد کنیم ولی ما این مسئولیت را پذیرفتیم ولی وقتی که بنده چند سال است که این موضوع را  از طریق رسانه های مختلف فریاد می زنم که سه چهار هزار نفر  معتاد متجاهری که بالخره بیماریهای واگیر دار و کبر سن و ثقل سن و یا حتی 400 الی 500 نفر زن معتاد متجاهر داریم که هر دفعه ما اینها را جمع آوری می کنیم رها یشان می کنند.

وی  گفت: دوما، مکرر گفته ایم که در بحث  فرآنید بازپروری یک تغییری ایجاد کنید بالاخره هزین هایی پرداخت می شود و برای آنها صرف می شود و فرآیند باز پروری ما دچار مشکل  است که باید اصلاح شود ان موقع است که مردم می بینند که شوش  و مولوی  و دروازه غار را جمع کرده ایم و دو سه سال است که این موضوع را می گوییم  و نمی خی هواهیم بگوییم 100 در 100 جمع آوری شده است و ولی نسبت به سه سال پیش بیش از 70 تا 80 درصد تا 90 نود درصد این افراد را دیگر نمی بینیم.

او بیان کرد: متاسفانه  برخی این افراد دارای بیماریهای واگیردار هستند که هیچ مرکزی آنها را نمی پذیرد و یا برخی از آنها افرادی هستند که برای بازپروری سه ماه می روند و دوباره برمی گردند و دوباره داخل خیابانها آنها را می بینیم که مردم آنها را از چشم پلیس می بینند ولی به مردم می گوین بین خودمان و خدا ، ما مسئولانه وارد این جریان شده ایم و متاسفانه آن اقداماتی که کار ما را باید کامل کند انجام نمی شود.

وی بیان کرد: در قانون وظایف هر دستگاهی در این خصوص کاملا مشخص شده است و برخی ارگان ها البته بهانه هایی چون نداشتن بودجه و ... می آورند ولی ما بدون بهانه وکسی پولی دهد و یا تامین اعتباری نماید و الان هم پای  کار هستیم و محکم ایستاده ایم و نه در بحث مبارزه با معتادین متجاهر بلکه در تمام پدیده های ناهنجار اجتماعی پلیس یک رکن و یک پایه است و باید دستگاههای دیگر نیز پای کار بیایند و بالاخره در بحثی مانند سرقت ، سرقت یک مقدماتی دارد که این سرقت روی می دهد و باید دستگاههای مختلف آن را تامین کنند و پلیس سارق را دستگیر می کند و آزاد کردن آنها بر عهده پلیس نیست.

سردار رحیمی اضافه کرد: مردم می گویند کلانتری  آنرا آزاد کرد و مردم بدانند که این اشتباه است چرا که پلیس نمی تواند آزاد کند و این باید با دستور قضایی باید صورت پذیرد.

وی گفت: بعد  از وقوع جرم ما با مجرم برخورد می کنیم و بعد  از آن باید  اقدامات تامینی تربیتی برخورد های قضایی قاطع که متهم و مجرم جسور  و گستاخ نشود و نگوید هر کاری می خواهم می کنم و برخی را 10 بار بیست بار دستگیر کرده ایم و  اصلا نگران نیست که دستگیر شده و ناراحت نیست و خیلی راحت است  و من این موضوع را برای تنویر افکار عمومی عرض می کنم.

سردار رحیمی افزود: پلیس تمام قد و شبانه روز تمام تلاش خود را انجام می دهد و در همین تهران بزرگ در بحث جرایم در 4 سال پیش سهم تهران 30 درصد بود و امروز سهم تهران بزرگ  19   درصد از جرم و سرقت است این کاری بزرگ و اقدامی جهادی است که پلیس در سطح پایتحت انجام داده است  و  در این شرایط  و فشارهای اقتصادی و تورم و گرانی اینها  مشکلات فراوانی را برای جامعه ایجاد می کند ولی پلیس آمده و با اقدامات خودش این اتفاقات بزرگ  را رقم زده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرمانده انتظامی زمین قانون رسانه معتاد دوما بودجه سرقت جرم تورم گرانی مشکلات جامعه پلیس هفته ناجا معتادان متجاهر تهران بزرگ جمع آوری بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال

پلیس آگاهی تهران بزرگ به موضوع حمله سارقان به امین منوچهری بازیکن سابق باشگاه استقلال ورود کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته امین منوچهری بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در گفت و گویی اعلام کرده بود که در ترافیک اتوبان چمران مورد حمله سارقان قرار گرفته که در این کش و قوس گردنبند طلای او به سرقت رفته است.

او گفته بود: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودروی من خورد و پس از آن شروع به فریاد زدن مرد و با دست به شیشه خودرو می‌کوبید؛ زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزیی ببیند.

منوچهری در ادامه گفته بود از این صحنه شوکه شده و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم؛ این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند.

او یادآور شد: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد؛ بارها این اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد.

در این رابطه سردار علی ولی‌پور گودرزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در واکنش به این موضوع گفت: این شهروند همانند دیگر شهروندان باید به پلیس اعتماد کند و موضوع را به ما اطلاع دهد تا ماموران متوجه وقوع جرم شوند و آن را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حتما هر شهروندی اتفاقی برایش رخ می‌دهد باید به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع رسانی کند؛ ابتدا مامور در محل حاضر و اظهارات ثبت می‌شود و پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، کار به صورت تخصصی پیگیری می‌شود.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، اگر موضوعی برای شهروندی پیش آمده باید به پلیس اطلاع رسانی کند و مطمئن باشد که پلیس پیگیری می‌کند؛ ما سعی بر کسب رضایت مردم داریم و موضوعات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران با تاکید بر اینکه اعتماد شهروندان به پلیس مهم است، گفت: در عین حال همه مردم برای ما عزیز و شریف هستند و فرقی بین آنها نمی‌گذاریم، پلیس پشتیبان هر کسی است که تعرض یا ظلمی به وی شده و با خاطی برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما کار همه مردم را انجام می‌دهیم و برای پلیس فرقی ندارد فردی که به او ظلم شده، چه شغل و سمتی دارد چرا که رضایتمندی آحاد مردم برای ما مهم است.

سردار ولی‌پور گودرزی این را هم گفت که پس از این اتفاق ابلاغ کرد که با این شهروند تماس گرفته و او را به پلیس دعوت کنند تا کار وی پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد