Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای تصریح کرد که عاملان شهادت نمازگزاران شیعه در قندوز نمی‌توانند به اخوت اسلامی و وحدت ملی مردم افغانستان صدمه‌ای بزنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به حمله به مسجد جامع شیعیان در شهرستان «سید آباد» ولایت «قندز» و تداوم کشتار مردم این کشور در 40 سال اخیر اظهارداشت: در سال‌های پسین پیروان یک مذهب واعضای یک قوم خاص، به صورت سیستماتیک وهدفمند مورد حملات انتحاری و تروریستی قرار گرفته، به نحوی که برخی ازمنابع پژوهشگر اجتماعی عنوان «نسل کشی» به آن داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله، که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته، خطاب به طالبان افزود: طبیعی است که هر جریانی بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد اولین و ساده‌ترین توقع ساکنان آن سرزمین تامین امنیت جانی آنهاست و لذا با توجه به این حادثه عظیم و هولناک و حادثه تروریستی مسجد عیدگاه کابل از نهاد های امنیتی جدا می‌خواهیم که امنیت مردم را تامین نمایند و همانطور که وعده  داده‌اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه و مجازات نمایند.

شورای علمای شیعه افغانستان همچنین تصریح کرد: عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارند و لذا نمی‌توانند که اخوت اسلامی و وحدت ملی ما را صدمه بزنند.

اتحادیه علمای مسلمان حمله تروریستی به مسجد «قندوز» را محکوم کردامام خامنه‌ای: مسئولان افغانستان از تکرار فجایعی مانند انفجار قندوز جلوگیری کنندواکنش‌ها به کشتار شیعیان افغانستان در قندوزانفجار در مسجد شیعیان «قندوز» در شمال افغانستان با 15 شهید و 90 زخمی

این شورا ضمن تاکید بر اجرا شدن مطالبات اصولی خویش افزود: بر آورده شدن این خواست‌ها ضمن تامین دیگر اهداف ملی و اسلامی، امنیت سراسری  در کشور را نیز تامین خواهد کرد زیرا تامین آن خواست و مطالبات سبب اعتماد میان مردم وحکومت می‌گردد وهمکاری مردم رکن اصلی در تامین است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیعیان اخبار افغانستان شیعیان اخبار افغانستان شورای علمای شیعه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منوچهر متکی سخنگو و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت اعلام کرد: در یکصد و بیست و نهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت، موضوع دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر گردید فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای وحدت در  سراسر کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام  شهر، شمیرانات و پردیس تهیه و به اطلاع مردم شریف رسانده شود.  

متکی در ادامه توضیحاتش افزود: در این نشست با نظر قاطع اعضا، مصوب شد با توجه به اینکه تمامی نامزد‌های راه یافته به مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران بزرگ را آقایان تشکیل داده و هیچ نامزدی از بین بانوان موفق به کسب آرای لازم در دور نخست نشد، شورای وحدت با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.  

نماینده مردم شریف تهران، ری و شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم مشارکت مؤثر ملت نجیب و قهرمان ایران در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای وحدت استان‌ها در تمام حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به دور دوم کشیده است، حضوری فعال داشته و در راستای وظایف خود در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عمل کرده و فهرست نامزد‌های مورد حمایت خود را اعلام می‌کند.

در خاتمه گفتنی است ۹۰ نفر از نمایندگان منتخب در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم مورد حمایت شورای وحدت بودند که از این تعداد ۶۰ نامزد به طور اختصاصی در فهرست شورای وحدت و ۳۰ نفر نیز به طور مشترک با سایر فهرست‌ها بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم