Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا زندیان صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر، با اذعان به وجود ظرفیت‌های عظیم معدنی و نیروی انسانی لازم برای فعالیت در این حوزه، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در شهرستان بیجار برای فعالیت در حوزه‌های معدنی علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان این شهرستان می‌تواند زمینه لازم را برای بهره‌برداری از این معادن خدادادی فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زندیان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و شرکت توسعه معاون و اکتشافات فلزیابان کویر را نقطه عطفی در راستای کمک به استفاده بهینه از این منابع و ایجاد زنجیره اشتغال در حوزه‌های مختلف معدنی در شهرستان بیجار دانست و خاطرنشان کرد: با توانمندسازی جوانان و علاقمندان به فعالیت در این حوزه می‌توانیم گامی مهم و موثر را در راستای اشتغال جوانان شهرستان بیجار فراهم آوریم.

ارائه 5 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به رسالت‌ خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن 16 مرکز چارت دار دولتی و بیش از 150 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر  ساعت آموزش‌های  مهارتی در بخش دولتی و بیش از 1 میلیون و 500  هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را از طریق بخش خصوصی در چهار حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می‌کند.

وی تربیت نیروی متخصص و کاردان در حوزه‌های معدنی، دانش‌افزایی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای به منظور استخدام فارغ‌التحصیلان و علاقمندان و تربیت و تامین نیروی انسانی شرکت توسعه معادن و اکتشافات فزیابان از اهداف دنبال شده توسط این اداره کل در این تفاهم‌نامه همکاری ذکر کرد.

احمدی تامین فضای آموزشی مناسب برای برگزاری آموزش‌های تئوری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیجار، برگزاری آزمون و سنجش صلاحیت حرفه‌ای شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی براساس ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اعطای گواهینامه به قبول شدگان در آزمون نئوری و عملی براساس ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، همکاری در تدوین و بازنگری استاندارد های آموزشی براساس سرفصل های ارائه شده توسط شرکت، معرفی متقاضیان شرکت در دوره به شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر و نظارت و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی را از حمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در این تفاهم نامه همکاری اعلام کرد.

مهدی عابدینی مدیرعامل شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه همکاری  این اقدام را گامی مهم در راستای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز این شرکت دانست.

وی تامین مربی واجد شرایط برای تدریس، تامین استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه ای دوره های آموزشی، ارائه سرفصل و محتوای نیازهای آموزشی برای تدوین استانداردهای مورد نیاز، ارائه برنامه آموزشی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی حداقل یک ماه قبل از تاریخ شروع دوره، جذب و بکارگیری مهارت آموختگانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند و معرفی و بکارگیری مدرسین خارجی برای بخش‌های فوق تخصصی را ار جمله تعهدات شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر در این تفاهم نامه همکاری برشمرد. 

شایان ذکر است این تفاهم‌نامه همکاری با هدف تربیت نیروی متخصص و کاردان در حوزه‌های معدنی، دانش‌افزایی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای به منظور استخدام فارغ‌التحصیلان و علاقمندان و تربیت و تامین نیروی انسانی شرکت توسعه معادن و اکتشافات فزیابان در دفتر شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان کویر در استان تهران منعقد شد. 

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی آموزش فنی و حرفه ای کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری دوره های آموزشی شهرستان بیجار نیروی انسانی تربیت نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه جمعه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان داشته: "وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا" زنده کردن یک انسان همانند حیات بخشیدن به کل جامعه و زنده کردن همه انسان‌هاست و در مقابل آن عنوان می‌کند:" مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا" اگر یک نفر را از بین ببرد مانند این است که همه مردم را از بین ببرد.

امام جمعه زاهدان افزود: در تفسیر این آیه شریفه، بزرگان نظرات مختلفی را عنوان کرده‌اند از اینکه یک تشبیه برای بیان عظمت کار بوده و یا با این تعبیر که یک فرد می‌تواند مبدا تولید نسل باشد و لذا احیای یک نفر احیای یک نسل است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در ادبیات قرآنی حیات منحصر به این حیات مادی نیست بلکه عقل، اندیشه و علم اوست و بر این اساس دستگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دستگاه احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد لذا کاری که شما در آموزش و پرورش انجام می‌دهید از جهات مختلف ضریب می‌خورد.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده است به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد است که متاسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه‌ است.

 امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این احیا دارای فرایندی است که بخشی در تامین امکانات و سخت‌ افزار و بخشی در تهیه نرم افزار از جمله برنامه، معلم و اساتید است و این دو مجموعه باید با هم هماهنگ و در یک راستا حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این جهت نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در جهت آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دل کودکان مانند یک کاغذ سفید است و موقعیت شکل گیری شخصیت عقلانی، علمی، فرهنگی، اخلاقی و... در همین دوران کودکی است و اگر در این ایام کار به خوبی صورت گیرد این دانش آموز در آینده پا به هر عرصه‌ای که بگذارد راه درست را خواهد رفت و در غیر این صورت چندان فرد موثری نخواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس