Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از تجهیز محوطه تاریخی و موزه هفت‌تپه به سیستم حفاظت الکترونیکی خبر داد.

سیدحکمت‌الله موسوی با اعلام این‌که با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال جاری، محوطه و موزه هفت‌تپه نیز مانند محوطه چغازنبیل به سیستم حفاظت الکترونیکی مجهز شد افزود: در دنیای امروز و حفاظت مدرن از محوطه‌های تاریخی، نصب دوربین‌های مداربسته معمول‌ترین روش است و می‌توان آن را به عنوان اولین قدم در حفاظت الکترونیک از محوطه‌ها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، وی در معرفی موزه و محوطه تاریخی هفت‌تپه بیان کرد: محوطه هفت‌تپه، یکی از معدود شهرهای ایلامی شناخته ‌شده‌ای است که کاوش در آن در دهه ۴۰ شمسی به همت دکتر نگهبان آغاز و موجب شناخت بیشتری از دستگاه اداری حکومت ایلامی شد. موزه هفت‌تپه نیز به موازات گسترش کاوش‌ها در هفت‌تپه به پیشنهاد و پشتکار بی‌مانند شادروان دکتر نگهبان با هدف حفاظت و نمایش آثار تاریخی هفت‌تپه گشایش یافت و در حال حاضر دارای اتاق معرفی دو محوطه ایلامی چغازنبیل و هفت‌تپه و موزه اختصاصی دوره ایلامی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با تأکید بر اهمیت وجود سیستم‌های حفاظت الکترونیکی افزود: امیدواریم‌ راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته و ایجاد ساختار نظارت دقیق‌تر و اتصال سیستم به‌صورت برخط به شبکه‌های کنترل و نظارت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، ارتقای حفاظت از داده‌های تاریخی‌فرهنگی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین نصب سیستم‌ دوربین مدار پبسته، راهگشای اهداف دیگری از جمله نظارت و پایش دقیق بناها و ساختارهای تاریخی محوطه هفت‌تپه خواهد بود.

موسوی بیان کرد: حفاظت الکترونیک جایگزین حفاظت فیزیکی و نیروهای انسانی حراست و یگان حفاظت نخواهد شد، بلکه به عنوان پشتیبان آن‌ها و به منظور ارتقای وضعیت حفاظت از این محوطه مهم ایلامی صورت گرفته است. در حال حاضر موقعیت دوربین‌های مداربسته در اطراف محوطه و موزه به گونه‌ای انتخاب شده است که هیچ مکانی خارج از مراقبت و پایش قرار ندارد.

وی با ابراز امیدواری برای استفاده از سیستم‌های نوین و کارآمدتر در حفاظت از موزه و محوطه تاریخی هفت‌تپه گفت: میراث‌فرهنگی و راهکارهای حفاظت و معرفی آن در جهان امروز، روزانه شاهد تغییرات است؛ امروزه موزه‌ها و محوطه‌های میراث‌فرهنگی با دقت و نظارت بیشتری صیانت و پایش می‌شوند و من امیدوارم در آینده موزه هفت‌تپه نیز میزبان این راهکارها باشد تا ضمن مراقبت بیش از پیش، بستری مناسب برای معرفی خود و دوره ایلام فراهم سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی خوزستان موزه هفت تپه شوش میراث فرهنگی موزه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند

کد خبر 6092604

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز