Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز گفت: چرای بیش از ظرفیت دام و فاضلاب سکونتگاه‌های دائمی بخش آسارا از مهمترین منابع  آلایندگی رودخانه کرج هستند.

حمیدرضا لشگری در گفت و گو با ایسنا سهم اصلی منابع  آلاینده در دو پارامتر اصلی  رودخانه کرج را مربوط به چرای بیش از ظرفیت دام و فاضلاب سکونتگاه‌های دائمی اطراف رودخلانه کرج دانست و افزود: سازمان محیط زیست مطالعاتی در خصوص تدوین برنامه کاهش آلودگی آب رودخانه کرج با یکی ازدانشگاه‌های کشور انجام داده که بر اساس  این مطالعات پارامترهای اصلی آلاینده‌ها به چرای بیش از ظرفیت دام در مراتع و فاضلاب سکونتگاه‌های دائمی واقع در روستاهای اطراف رودخانه  کرج مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضعیف شدن پوشش گیاهی بر اثر چرای بی رویه دام را باعث فرسایش و افزایش کدورت آب رودخانه برشمرد و گفت: همچنین موضوع آلایندگی در اثر فضولات دام‌های عبوری یا مستقردر کنار شاخه‌های اصلی رودخانه نیز مطرح است.

 لشگری  با اشاره به اینکه بر اساس این مطالعات سکونتگاه‌های روستاهایی در درجه دوم باعث آلایندگی رودخانه کرج هستند، گفت: روستاهایی را داریم که کل فاضلاب روستا وارد رودخانه می‌شود و در بار سالیانه آلودگی  سهم  بسزایی دارند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست کرج با بیان اینکه سهم آلایندگی مراکز پذیرایی حاشیه رودخانه  بیشتر در آلودگی  لحظه‌ای است نه بار سالیانه آلودگی، افزود: در این مطالعه مراکز خدماتی سهم کوچکتری دارند اما نمی‌توان بارآلودگی لحظه ای را کتمان کرد.

به گفته این مسئول برای کنترل آلودگی در درجه اول باید ظرفیت چرای دام‌ها کنترل و روستاهای اطراف رودخانه به شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه مجهز شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره کل محیط زیست البرز رودخانه کرج رودخانه کرج چرای بیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان خوزستان، فریدون بندری گفت: از مجموع اعتبارات حق آلایندگی، بالغ ۴۰ میلیارد تومان به شهرستان بندر ماهشهر اختصاص داده شده است. 

وی افزود: با اجرای طرح نهضت محرومیت زدایی و با استفاده از  اعتبارات حق آلایندگی طرح‌های مختلفی در مناطق محروم و روستایی این شهرستان از جمله شهرک‌های مدنی و قدس در حال اجراست. 

فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد: در مجموع اجرای این طرح‌ها تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت کاری داشته اند. 

بندری گفت: از جمله اقدامات این طرح‌ها می‌توان به راه اندازی سیستم‌های روشنایی، زیر سازی و آسفالت بیش از ۴۰ هزار متر مربع آسفالت، شبکه دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، پارک خانواده در شهرک مدنی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • (ویدئو) چرای گوسفندان در دشت لاله‌های واژگون
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • شرنگ شیرابه در کام خزر