Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز خود با تسلیت حادثه تروریستی در مسجد قندوز افغانستان و شهادت تعدادی از شیعیان گفت: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف‌بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی پروژه امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سران کشور‌های اسلامی باید هوشیارانه و با تاکید بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری شوند، تاکید کرد: اتحاد و امنیت در سراسر منطقه با اقدام هوشیارانه سران کشور‌های اسلامی تامین می‌شود.

قالیباف با اشاره به دو زلزله اخیر در منطقه کوهرنگ و اندیکا اظهار کرد: متاسفانه این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است. با توجه به گزارش‌های میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی، حدود ۸۰۰ منزل مسکونی در منطقه کوهرنگ آسیب جدی دیده است و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شده‌اند.

رئیس مجلس افزود: در اندیکا ۱۳۰ روستا آسیب دیده که درصد تخریب در ۳۰روستا بالاست با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم پیش از این هم با مشکلات معیشتی مواجه بوده اند، این حوادث مشکلات را تشدید کرده است. همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها و جبران خسارت وارد شده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت و زمین‌های کشاورزی و دام‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستا‌ها و راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کند و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار ببندند و گزارش آن را به نمایندگان محترم ارائه کند.

قالیباف اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی هم بر جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستا‌های زلزله زده اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان انفجار تروریستی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند