Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران ملکی، فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن گرامیداشت هفته ناجا، گفت: با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، روزانه تعداد زیادی فیلم و تصاویر خصوصی در این فضا انتشار می‌یابد که این امر می تواند زمینه را برای سوء‌استفاده افراد سودجو فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: به منظور حفظ حریم خصوصی در مقابل افراد ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌‌نمایند اعتماد نکنند و عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارند.

وی در ادامه از مواردی همچون هتک حیثیت، جعل هویت، تهدید و اخاذی به عنوان پیامدهای اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نام برد و اظهار کرد: این موارد می‌تواند کانون خانواده افراد را با تهدید مواجه کرده و امنیت اعضای خانواده را به خطر بیاندازد.

 این مقام مسؤول به ناقضان حریم خصوصی افراد هشدار داد: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر کس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، مرتکب جرم شده و باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

سرهنگ ملکی در پایان بیان کرد: در هفته جاری شهروندان می‌توانند آخرین و بروز‌ترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق میز خدمت مستقر در محوطه پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت کسب نمایند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس البرز کرج فضای مجازی عکس سوداگران فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر