Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون بنیاد شهید کشور با اشاره به جمع‌آوری ۱۲ میلیون از اسناد شهدا توسط این بنیاد گفت: اسناد شهدا در آینده نزدیک در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

یعقوب سلیمانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش سازنده رزمندگان لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: فعالیت لشکر ۵۷ لرستان در حاج‌عمران و عملیات‌های بیت‌المقدس راهگشای رزمندگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ثبت خاطرات والدین شهدا تاکید دارند، برگزاری کنگره شهدا را گامی در جهت تحقق آرمان‌های شهدا دانست و تصریح کرد: ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی خانواده‌های شهدا فعالیت راهبردی است.

سلیمانی با بیان اینکه در تهیه تاریخ شفاهی والدین شهدا، اعتبار آن حل شده است، ادامه داد: در کنار صدا و سیما باید سایر نهادهای فرهنگی در خصوص ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید از رونمایی فیلم در جستجوی یک سرباز در لرستان خبر داد و با تاکید بر لزوم ساخت مستند عملیات حاج‌عمران، خاطرنشان کرد: بمباران مدرسه فیاض بخش شهرستان بروجرد نیز که به‌دنبال آن ۶۸ دانش‌آموز شهید شدند سند جنایت جنگی صدام است که در این راستا مستندی تهیه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری کنگره شهدای لرستان بنیاد شهید و ایثارگران کشور همکاری لازم را خواهد داشت به اثربخشی کنگره‌ها در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: امروزه شهدایی مانند شهید لندی ادامه دهنده راه شهدا هستند این در حالی‌است که از ۲۳۰ هزار شهید ۵۰ درصد در سنین جوانی و نوجوانی بودند.

سلیمانی با بیان اینکه امروزه راه شهدا ادامه دارد و دفاع مقدس ما امتداد عاشورا است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون از اسناد شهدا توسط بنیاد شهید و ایثارگران جمع‌آوری شده که ۹ میلیون از این اسناد دیجیتالی است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران از دسترسی عموم مردم به اسناد شهدا در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: ارزش اسناد شهدا زمانی بیشتر می‌شود که ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشد این در حالی‌است که این بستر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید توسط امام راحل(ره) راه‌اندازی شده و همه باید تلاش کنیم تا واژه ایثار و شهادت ترویج پیدا کند، ادامه داد: بقای انقلاب بر پایه ایثار و شهادت است و تا زمانی‌که فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد انقلاب تضمین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صدا و سیما عاشورا یعقوب سلیمانی کنگره شهدای لرستان بنیاد شهید و امور ایثارگران مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس ایثار و شهادت بنیاد شهید اسناد شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است