Web Analytics Made Easy - Statcounter

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی_استرالیایی «اسپایکوژن»، آخرین اخبار از روند کارآزمایی بالینی این واکسن را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پیام طبرسی درباره آخرین وضعیت واکسن ایرانی- استرالیایی کرونا (اسپایکوژن)، گفت: تزریقات در فاز سوم کارآزمایی بالینی در ۱۶ هزار و ۸۰۰ داوطلب انجام شده است و منتظر هستیم ببینیم بیماری به چه صورت می‌شود و نتایج نهایی مطالعه چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش میانی فاز سوم کارآزمایی بالینی به وزارت بهداشت ارائه شد که بر همان مبنا مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن صادر شد.

او ادامه داد: فاز حیوانی و فاز اول کارآزمایی بالینی انسانی واکسن اسپایکوژن در استرالیا صورت گرفت و فاز دوم در ایران بر ۴۰۰ نفر انجام شد که نتایج ایمنی‌زایی خوبی داشت و بالای ۸۰ درصد تولید آنتی بادی داشت. همچنین در محیط آزمایشگاهی نیز تا ۸۷ درصد ویروس آلفا یا کرونای انگلیسی را مهار کرده بود که بر همان مبنا مجوز فاز سوم کارآزمایی بالینی را گرفتیم.

طبرسی تاکید کرد: در فاز سوم ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر تحت مطالعه قرار گرفتند و بر اساس آنالیز بینابینی صورت گرفته، متوجه شدیم آن‌هایی که دو هفته از تزریق دُز دومشان گذشته بود، بالای ۶۰ درصد اثربخشی واکسن داشتند. همچنین تمام بررسی‌ها بر گونه دلتای ویروس صورت گرفت که حاکی از اثرگذاری خوب واکسن بر این جهش ویروس است.

او ضمن اشاره به دریافت مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن و با تاکید بر اینکه کارخانه تولید این واکسن می‌تواند ماهیانه ۳ میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت دهد، ارائه اطلاعات بیشتر پیرامون میزان و نحوه تولید را وابسته به توضیحات رسمی کارخانه دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن اسپایکوژن می‌تواند به عنوان دُز یادآور یا بوستر هم استفاده شود یا خیر؟، گفت: تصور می‌کنیم بتوان از اسپایکوژن به عنوان دُز یادآور استفاده کرد؛ زیرا در مطالعه وقتی به افرادی که پیش‌تر کرونا گرفته بودند، واکسن زدیم دُز آنتی بادی در بدن آن‌ها افزایش یافت و این نشان می‌دهد که کارایی این واکسن به عنوان دُز بوستر امکان‌پذیر است؛ ضمن آنکه این واکسن عوارض کمی دارد.

وی افزود: کسانی که در مطالعه کارآزمایی بالینی دارونما دریافت کردند نیز پس از گذشت دو ماه از تزریق دُز دوم واکسن آخرین نفر، مشخص می‌شوند و فراخوان داده می‌شوند که یا همین واکسن و یا واکسن دیگری به آن‌ها تزریق شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسن ایرانی کرونا کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سرایان، زیرکوه وبشرویه دچار سیل شده‌اند.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم در استان بسیاری از شهرستان‌ها دچار سیل شده‌اند و بارندگی در سرایان نیز جزو هشدارها بود که به صورت نقطه‌ایی و رگباری شدید خواهد بود که روان آب را به دنبال خود داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان سرایان منطقه‌ایی است کهع مستعد سیل خیزی است و زمانی که سیل می‌آید به مناطق شهری مانند سه قلعه، و بخش‌های مرکزی را نیز درگیر می‌کند و خارج از مناطق مسکونی در فردوس نیز درگیری‌هایی ایجاد می‌کند که اراضی کشاورزی و اگر در اطراف شهر کارخانجاتی باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی تصریح کرد: در سرایان خسارات به راه‌های روستایی، آبنماها و روکش راه‌ها بوده است که مورد ارزیاابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در فردوس، بشرویه خساراتی نیز بر اثر سیل وارد شده  است که در بشرویه 3 روستا دچار آبگرفتی شده است که 15 دستگاه ابنیه فنی دچار مشکل شدند، 10 واحد مسکونی دچار آبگرفتی و 12 رشته قنات و خسارت به مزارع و جاده‌ها بیشتر از باقی مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه تا به الان با توجه به سیل‌های رخ داده در استان خسارات جانی گزارش نشده است، بیان کرد: در نهبندان حدود 30 روستا درگیر سیل شده‌اند که تا دیشب نیز هنوز سیل ادامه داشته است و خساراتی نیز در تمام ابعاد از جمله راه‌ها و اراضی کشاورزی، قنوات، استخرهای ذخیره آب و واحدهای مسکونی و زیرساخت شبکه انتقال آب روستایی و مزارع و شبکه‌های انتقال برق و... دچار خسارت شده‌اند.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست اما تردد در برخی از محورها باید به صورت بسیار کنترل شده و محورهای آهنگران – زیرکوه و شهداد-نهبندان مقداری ناایمن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد