Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس،گفت: امروز از ساعت ۸ تا ۹.۳۰ مجلس جلسه غیرعلنی داشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی در باره روند اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ و آسیب ها و نقاط ضعفی که در این زمینه وجود دارد مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از نمایندگان از جمله رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند و بر ضرورت اصلاح بودجه تاکید شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای اصلاح ساختار بودجه نکاتی را مطرح و بر ضرورت همکاری بین دولت و مجلس در این زمینه تاکید کرد.

موسوی گفت:با توجه به روند موجود ما نیاز به اصلاح ساختار بودجه داریم و باید همکاری لازم بین مجلس و دولت جهت اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد که در این جلسه بر ضرورت آن تاکید شد.

وی افزود: همچنین پیش از بررسی بودجه ۱۴۰۱ نیاز به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس داریم تا بسترهای قانونی لازم برای اصلاح ساختار بودجه ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۱ باید تا ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و نیازمند همکاری بین مجلس و دولت است و باید روند بودجه سال آینده درست و دقیق باشد و همه مشکلات موجود بودجه ای باید احصا شود و در بودجه سال آینده این ایرادات مرتفع شود.

موسوی با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد که بودجه ۱۴۰۱ باید منطبق با سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت همکاری های لازم را جهت اصلاح ساختار بودجه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ مطابق با سیاست های کلی برنامه و اسناد بالادستی انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: روز سه شنبه رئیس دیوان محاسبات در مجلس شورای اسلامی حضور می یابد و گزارش تفریغ بودجه ۹۹ را ارائه می‌دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات اقدام بسیار خوبی انجام داد و چهار ماه پیش از فرصت مقرر قانونی خود قرار است گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه دهد که نمایندگان و دولت می توانند با آسیب شناسی بودجه سال های قبل، بودجه سال آینده را تدوین و مورد بررسی قرار دهند.

موسوی تصریح کرد: همچنین حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در مجلس حضور می یابد و گزارشی درباره تحولات منطقه ای به نمایندگان می دهد.

کد خبر 5323762 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه حسین امیر عبداللهیان دیوان محاسبات سیدنظام الدین موسوی حسین امیر عبداللهیان حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی لبنان افغانستان وزارت امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا روسیه مسکو مقام معظم رهبری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی برجام اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۱ بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد

رئیس مجلس در نشست با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است، هرچقدر می‌توانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403) در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل هیأت تطبیق مصوبات یکی از اصول قانون اساسی که می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد، افزود: بنده از روز اول خودم را مکلف دانستم که هر چه این جمع تصمیم گرفت، همان را مبنا قرار دهم و همانظور که آقای اسماعیلی اشاره کرد، حتی توصیه‌ای هم نداشتم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که موضوعات در هیأت تطبیق سیاست زده شود، ادامه داد: خدا را شاکریم که مسائل با دقت و به‌صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت تا امور به دور از هرگونه سیاست زدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها به نمایندگان تأکید کردم که بار دولت، بار سنگینی است و هرچقدر بتوانیم تسهیل‌گری برای پیشرفت کار دولت انجام دهیم تا مردم ذی نفع نهایی باشند، باید انجام دهیم که از این دقت اعضای هیأت باید تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این جلسه در دوره یازدهم آخرین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، از اعضای هیأت تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌تری هم از کارگروه ویژه دارم که مصوبات خارج از دولت که به کارگروه ارسال می‌شد را بررسی می‌کردند تا تبعات حقوقی این مصوبات نیز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اولاً برای این موضوعات فوری که عمدتاً در شورای عالی اقتصادی و جلسات سران قوا اتخاذ می‌شد، قید زمانی در نظر گرفتیم و ثانیاً از دولت درخواست کردیم اگر به این مصوبه برای دائمی شدن نیاز دارد، لایحه به مجلس ارائه کند. اگر اجرای این مصوبات زمان بر باشد، بی قانونی در کشور ایجاد می‌کند.

قالیباف اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به لحاظ تخصصی روی موضوعات کار می‌کرد اما من می‌خواستم به لحاظ حقوقی نیز مصوبات خارج از دولت را مورد بررسی قرار دهند تا عارضه کمتری داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب هیأت تطبیق تصریح کرد: وقتی به ترکیب این هیأت نگاهی می‌اندازیم، در میابیم که این جمع به حد کفایت صلاحیت اظهار نظرهای حقوقی در هر حوزه‌ای را دارد و موجب اعتبار مجلس است.

وی یادآور شد: به دوستان دولت و رئیس هیأت تطبیق نیز بارها گفته‌ام که تا جایی که می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و پس از حکم اولیه فرصت برای اصلاح داده شود و من حتی سلایق شخصی خودم در حد مدیریتی را هم اعمال نکردم و نظرم، نظر هیأت تطبیق بوده است.

لازم به ذکر است در این نشست برخی از اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در سخنانی کوتاه به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تاکید امامین انقلاب است
  • جابه‌جایی منطقه حاشیه‌نشین تبریز در اولویت کاری است
  • برگزاری سومین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی انرژی در سال ۱۴۰۳
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟