Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه این شورا آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قوی‌ترین شکل، حمله تروریستی ددمنشانه و بزدلانه در قندوز افغانستان را محکوم می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: این حمله که داعش آن را برعهده گرفت، بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشت. این حمله در مسجد گذار سیدآباد رخ داد که در پی حملات دیگر علیه نهادهای مذهبی در افغانستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، صمیمی‌ترین مراتب تاثر و تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز داشتند و بهبودی هرچه سریع‌تر مجروحان این حادثه را آرزو کردند.

کشورهای عضو شورای امنیت تاکید کردند که تروریسم به هر شکل و مرامی، یکی از خطرناکترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر لزوم پاسخگو کردن عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این نوع اقدامات تروریستی جنایتکارانه و سپردن آنها به دست عدالت، تاکید کردند.

آنها از همه کشورها خواستند مطابق تعهداتشان تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت، فعالانه با همه مقامات مرتبط، در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تکرار کردند که هر اقدام تروریسم، فارغ از انگیزه، مکان، زمان و عاملان ارتکاب آن، جنایی و توجیه‌ناشدنی است.

آنها از همه کشورها خواستند مطابق تعهداتشان تحت منشور ملل متحد و دیگر تعهدات بین‌المللی همچون قانون بین‌المللی حقوق بشر، پناهندگان و انسان دوستانه با همه اقدامات تروریستی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، مبارزه کنند.

حمله‌ی انتحاری به مسجد سیدآباد ظهر روز جمعه هنگام اقامه نماز جمعه صورت گرفت.

مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته و گفته است که مسجد مرکزی شیعیان را هدف قرار داده است. منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله انتحاری در مسجد شیعیان در استان قندوز به ۱۵۰ نفر و شمار زخمی ها به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل افغانستان گروه تروریستی داعش استان قندوز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل افغانستان گروه تروریستی داعش شورای امنیت سازمان ملل افغانستان گروه تروریستی داعش استان قندوز اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان