Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیگار کشیدن و نداشتن فعالیت جسمی خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سکته مغزی یک بیماری جدی است و زمانی رخ می‌دهد که خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف مغز مختل شود؛ در این صورت اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت مغز نمی‌رسد و منجر به سکته مغزی می‌شود. بعضی از شیوه‌های زندگی مانند پیروی کردن از رژیم غذایی ناسالم خطر ابتلاء به سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازیم که باعث بروز سکته مغزی می‌شود:

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یک عادت بسیار خطرناک است که نه تنها خطر ابتلاء به سکته مغزی را افزایش می‌دهد، بلکه بر عملکرد قلب و دستگاه تنفس نیز تأثیر قابل توجهی دارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن خطر ابتلاء به سکته اسکمیک مغزی را دو برابر می‌کند.

نداشتن فعالیت جسمی

بی تحرکی و ورزش نکردن نه تنها خطر ابتلاء به چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد؛ بلکه باعث بروز بیماری‌های مزمن جدی نیز می‌شود. متخصصان معتقدند که ورزش کردن، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و دوری از عادات ناسالم از افراد در برابر بیماری‌های جدی و خطرناک محافظت می‌کند.

دیگر عوامل تأثیرگذار بر سکته مغزی

به گفته محققان، عواملی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، فیبریلاسیون دهلیزی (AF) عوامل قابل کنترل سکته مغزی هستند، در حالی که سابقه خانوادگی، سن و جنسیت جز عوامل غیر قابل کنترل در نظر گرفته می‌شوند.

درمان سکته مغزی

در صورتی که فردی احساس کند دچار سکته مغزی شده است باید فوراً به پزشک مراجعه کند، زیرا تشخیص به موقع این بیماری بسیار اهمیت دارد. در صورتی که بیمار طی ساعات اولیه سکته مغزی به مراکز درمانی منتقل شود، عوارض آن از فرد دور می‌شود و کاملاً بهبود پیدا می‌کند. پزشکان باید به منظور درمان سکته مغزی ایسکمیک جریان خون به مغز را بهبود ببخشند. ممکن است پزشکان در این شرایط داروهای خاصی را تجویز کنند، داروهایی را مستقیماً به مغز تزریق کنند یا لخته خون به وجود آمده در مغز را بردارند. در صورتی که فرد به سکته مغزی هموراژیک مبتلا شده باشد احتمالاً لازم است عمل جراحی انجام دهد.

کد خبر 527753

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی سکته مغزی درمان سکته مغزی ورزش سیگار مصرف سیگار سيگار کشيدن ترک سیگار بیماری قلبی عروقی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سکته مغزی را افزایش می دهد خطر ابتلاء سیگار کشیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • بیرون کشیدن پیکرهای 342 شهید از بیمارستان ناصر در غزه
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد