Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:55:56 GMT

ثبت دو آش سنتی ملایر در فهرست میراث ناملموس کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۹۴۰۷

ثبت دو آش سنتی ملایر در فهرست میراث ناملموس کشور

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ثبت دو آش سنتی این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: دو آش سنتی بادمجان و آش ترش در فهرست میراث ناملموس ثبت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ثبت دو آش سنتی این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: دو آش سنتی بادمجان و آش ترش در فهرست میراث ناملموس ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا؛ ابراهیم جلیلی در این رابطه توضیح داد: به منظور حفظ و احیای غذاهای سنتی شهرستان ملایر، در نخستین جلسه شورای ثبت میراث ناملموس که  ۱۱ مهر ماه در محل معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه متبوع برگزار شد، با تهیه مستندات و حضور میدانی کارشناسان استانی و تاییده وزراتخانه، دو آش سنتی بادمجان و آش ترش ملایر در فهرست میراث ناملموس ثبت شد.

وی افزود: همچنین در سال های گذشته جشن شیره پزی روستای مانیزان، کلوچه سنتی ملایر، شیره و باسلق نیز به عنوان میراث ناملموس شهرستان ملایر ماندگار شده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: یکی از وظایف این اداره حفظ سنت ها ورسم ورسوم های رو به فراموشی است در همین راستا کارشناسان این اداره با شناسایی ظرفیت ها موجود پرونده ثبت آنها را تهیه و به وزراتخانه متبوع ارسال می کنند که در کنار ثبت آثار و ابنیه های تاریخی، سنت ها و خرده فرهنگ های شهرستان نیز حفظ و نگهداری شود.   

 

 

 

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فهرست میراث ناملموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه