Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی صبح یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با بیان اینکه از شروع پاندمی کرونا تا به امروز ۹ هزار و ۸۷۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند، ابراز کرد: متأسفانه از این تعداد یک هزار و ۳۸ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون ۳۴ هزار و ۲۵۶ بیمار به صورت سرپایی با تست مثبت به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در مجموع ۴۴ هزار بیمار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی را برای بیماری کرونا دریافت کردند.

آخرین آمار کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه بستری هستند، گفت: ۲۵ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند همچنین باید گفت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار سرپایی با تست مثبت شناسایی شدند.

دانایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، درباره واکسیناسیون گفت: ۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان واکسینه نشده که اغلب در سنین کمتر از ۴۰ سال قرار دارند لذا از همه مردم می‌خواهیم تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتماً واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه هیچ پایگاه‌های اورژانسی امروز در کانکس مستقر نیست و همه آنها در ساختمان‌های مناسب مستقر هستند، تاکید کرد: طی سه سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید و توسعه و تجهیز بیمارستان‌های دامغان، سمنان، گرمسار اعتبار صرف شده و تکمیل مرکز جامع سلامت سمنان نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال از سوی پیمانکار تحویل دانشگاه شود.

افتتاح طرح‌های عمرانی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۰۳ پروژه در سطح دانشگاه به بهره برداری رسیده است، ابراز کرد: از این تعداد ۴۶ مورد بهداشتی، ۴۰ طرح درمانی، پنج پروژه پژوهشی و سه مورد فرهنگی بوده است.

دانایی با بیان اینکه اعتبارات استانی و ملی دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان در سال ۹۸، سه برابر شده است، ابراز کرد: در کنار پیگیری و جذب اعتبارات، جذب کمک‌های خیران نیز به مثابه یکی از اتفاقات خوب در حوزه دانشگاه صورت گرفته که به طوری که در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق این افراد نیک‌اندیش برای طرح‌های درمانی و بهداشتی مردم هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مراکز خانه بهداشت نوسازی شده‌اند، ابراز کرد: تنها چهار پروژه باقی مانده که این طرح‌ها هم بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی به پایان برسند.

توسعه بخش سوختگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره توسعه تخت بیمارستانی نیز توضیح داد: توزیع در تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان رخ داده تاجایی که امروز مشکل پذیرش بیمار وجود ندارد حتی در پیک پنجم کرونا هم نیاز به استفاده از زیرساخت‌های غیربیمارستانی ماند بیمارستان صحرایی ارتش و… نشد.

دانایی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر، درباره بخش سوختگی، بیان کرد: این طرح به بهره براری رسیده و هم اکنون با ۵۲ تخت بیمارستانی به مراجعان خدمت رسانی می‌کند از سوی دیگر تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستانی در سمنان از ۳۶ تخت به ۵۰ تخت افزایش یافته است همچنین شاهد هستیم که در سال جاری ۳۶ تخت دیالیز نیز به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزوده شده است.

به گزارش مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است.

کد خبر 5323507

منبع: مهر

کلیدواژه: بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری هفته ناجا خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا عزاداری 28 صفر امام رضا ع عکس استانها مشهد نیروی انتظامی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار