Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@22:23:14 GMT

سفر خداحافظی مرکل به اراضی اشغالی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۹۴۷۷

سفر خداحافظی مرکل به اراضی اشغالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که صدراعظم این کشور امروز یکشنبه با نفتالی بنت، نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم در قدس دیدار می‌کند.

این اولین ملاقات وی با رییس رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد اسرائیل از زمان روی کار آمدن آنها در تابستان امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات به موضوعات متعددی از جمله برنامه هسته‌ای ایران، موضوع تشکیل دولت مستقل فلسطین و مسائل دوجانبه می‌پردازد.

سفر مرکل به اراضی اشغالی که قرار بود پایان اوت گذشته انجام شود، به دلیل تحولات افغانستان لغو شد.

مرکل همچنین امروز با اعضای کابینه اسرائیل دیدار خواهد کرد.

بر اساس برنامه چیده شده برای این سفر، مرکل بعد از ظهر امروز با حضور بنت از بنای یادبود هولوکاست در قدس دیدن کرده و روی آن تاج گل می گذارد.

طی مراسمی در قدس نیز دکترای افتخاری موسسه فناوری اسرائیل در حیفا به مرکل اعطا می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، مرکل قصد دارد دوشنبه در قدس با نمایندگان موسسه مطالعات امنیت ملی مستقر در تل‌آویو نشستی داشته باشد و پس از این دیدار به آلمان باز می‌گردد.

پربیننده ترین دولت رییسی از توافق برجام چه می‌خواهد؟ / همه موانع پیش روی توافق مجدد امیرعبداللهیان: به مذاکرات وین بازخواهیم گشت برترین تصاویر خبری هفته گذشته مذاکرات وین احتمالا پیش از پایان اکتبر از سر گرفته می شود گفت‌و‌ گوهای ایران با عربستان به نفع منطقه است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه جزئیات جدیدی از پیشنهاد مصر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه فاش کردند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش کانال عبری زبان «کان»، پیشنهاد مصر روی میز به صراحت بیان می‌کند که هیچ بازرس اسرائیلی در کریدوری که شمال و جنوب نوار غزه را جدا می‌کند، وجود نخواهد داشت.

بر اساس این پیشنهاد، تفتیش ساکنانی که به شمال خواهند بازگشت توسط نیروهای مصری و نیروهای دیگر انجام خواهد شد و اسرائیل آنها را با ابزارهای دیگر ردیابی خواهد کرد.

این کانال اشاره کرد رژیم صهیونیستی با خروج نیروهای خود از کریدور نتزاریم به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

این کانال گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

در رابطه با تهاجم به رفح، سازمان پخش «کان» خبر داد که «اسرائیل» پس از گفت‌وگوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تاکید می‌کند که هنوز وتوی آمریکا برای ورود به رفح وجود دارد.

سازمان پخش «کان» تاکید کرد که یک هیئت اسرائیلی در سطح حرفه‌ای که شامل رهبران شین بت و موساد نمی‌شود، روز سه شنبه یا چهارشنبه به عنوان بخشی از مذاکرات برای معامله مبادله اسیران پس از پیشنهاد مصر، به قاهره می‌رود.

این کانال اشاره کرد که هیئت اطلاعاتی مصر که در روزهای گذشته در اسرائیل بود به قاهره بازگشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست