Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور آشنایی گروه سنی هفت تا ۱۱ سال یعنی دانش آموزان دوره ابتدایی برنامه هایی شامل مسابقه نقاشی و پرسش و پاسخ محیط زیستی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هماهنگی های لازم برای برگزاری برنامه حضوری و چهره به چهره البته با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: زمین به عنوان تنها سیاره میزبان انسان، در این سال‌ها دچار آسیب های فراوان به ویژه در زمینه محیط زیست شده که مهمترین علت آن نا آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست و بی توجهی به مولفه اثرگذار آموزش های محیط زیستی بوده است.

پارچیان افزود: نقش کودکان در حفظ محیط زیست بسیار مهم و موثر است و می توان با آموزش کودکان، از این طریق اهمیت محیط زیست و حفظ آن را به دیگر اعضای خانواده منتقل کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان از سنین پایه باید با اهمیت محیط زیست آشنا شوند اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت مدارس برای هدایت افکار و اندیشه ها به سمت حفاظت از محیط زیست گام موثری برای نهادینه کردن اخلاق محیط زیستی در کودکان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: آموزش حفاظت از محیط زیست از سال های اولیه زمینه ای برای پرورش نسلی مسئولیت پذیر و آگاه است.

پارچیان بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار همزمان با هفته کودک و نوجوان در راستای آگاهی بخشی و آموزش کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت مالی بخش خصوصی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در نظر گرفته که امید است نقش موثری در آموزش محیط زیستی کودکان ایفا کند.

اجرای ۵۰۰ برنامه از ۱۶ مهر همزمان با آغاز هفته کودک و نوجوان در استان همدان شروع شده است.

برچسب‌ها مدارس ادبیات کودک و نوجوان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ادبیات کودک و نوجوان همدان مدارس ادبیات کودک و نوجوان همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان حفاظت محیط زیست شهرستان بهار محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد