Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، فرهاد فلاح با اعلام این خبر گفت: از سال‌های قبل مجوزهای صنایع‌دستی برای یک رشته و یک محل صادر می‌شد که با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و با توجه به نیاز متقاضیان مبنی بر اعمال تغییرات عمده در شیوه‌های نوین کسب و کار و درخواست سرمایه‌گذاران در تولید متنوع صنایع‌دستی، چهار مجوز جدید تولید صنایع‌دستی در سامانه سما بارگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در گام اول مجوز تولید چند رشته‌ای متمرکز و غیرمتمرکز برای اولین بار طراحی و برنامه‌نویسی و در سامانه صدور مجوزهای صنایع‌دستی بارگذاری شد که از این پس سرمایه‌گذاران می‌توانند با دریافت این مجوز در شهرها و استان‌های مختلف با استخدام و معرفی یک مدیر فنی متبحر برای هر کارگاه اقدام به تولید صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف کنند.

او ادامه داد: با توجه به این که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع‌دستی، طراحی صنعتی و گرافیک در طراحی فرم و نقوش توان خلاقیت و نوآوری در محصولات صنایع‌دستی براساس هویت و اصالت ایرانی اسلامی را دارند؛  به‌منظور حمایت از این عزیزان و ارائه طرح‌های جدید و با تکیه بر توان خلاقیت و نوآوری ذاتی، این دو مجوز برای استفاده جامعه مخاطب روی سامانه صدور مجوزهای صنایع‌دستی، به نام مجوز «طراحی تولید و مجوز طراحی نقوش» بارگذاری شد.

فلاح به رشته رویگری (سفیدگری مس) اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به درخواست صنعتگران متعدد در استان‌های اصفهان، کرمان، مرکزی و تهران و تعداد دیگری از استان‌ها، مقرر شد مجوز این رشته نیز به‌عنوان یک پیشه مستقل صادر شود.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به مجوز ایجاد شعبه اشاره کرد و گفت: همچنین با توجه به نیاز متقاضیان و تولیدکنندگان مبنی بر ایجاد شعبه‌های جدید، مجوز ایجاد چهار شعبه را در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله به زودی فرآیند آن بر روی سامانه بارگذاری و اطلاع‌رسانی می‌شود. متقاضیان با دریافت چنین مجوزی می‌توانند در یک رشته و در حداکثر چهار شهر یک استان شعبه تولیدی دایر و با استخدام و معرفی یک مدیر فنی برای هر واحد، اقدام به تولید کنند.

فلاح خاطرنشان کرد: این مجوزها در سامانه سما به نشانی my.mcth.ir بارگذاری شده و قابلیت اجرایی دارد.

برچسب‌ها صنایع دستی مقام معظم رهبری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی مقام معظم رهبری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی مقام معظم رهبری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی بارگذاری شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی