Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:30:02 GMT

در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۹۷۱۴

در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم

به گزارش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در برنامه مانور موتورسواران قانونمند به مناسبت هفته ناجا گفت: طیف زیادی از اقدامات ترافیکی در شهر توسط مردم و بخشی هم توسط نهادها و سازمان ها انجام می‌شود و همه در خوب و بد مدیریت شهری شریک هستند.

سردار حمیدی عنوان کرد: یک قرن از تاریخ راهنمایی و رانندگی شهر تهران می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً ۱۰۰ سال پیش شماره گذاری خودروها آغاز شد و جمعیت تهران از ۵۰ سال گذشته تاکنون به حدود ۱۳ میلیون با حدود ۸ میلیون موتور سیکلت و خودرو رسیده ایم.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: از دهه ۷۰ به بعد خدمات باعث شد شهر نظم بیشتری پیدا کند اما هنوز در حوزه های مختلف چالش داریم که بخشی از آن ها در حوزه آلودگی هوا، عدم انضباط عبور و مرور و… است.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: هرچند که میزان مرگ و میر تصادفات جاده‌ای حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته اما این اقدامات برای ادامه کار کافی نیستند و باید حمل و نقل را پاسخ گو کنیم، قوانین را بازدارنده کنیم چراکه قوانین ما برای دهه های گذشته است و به حد کافی بازدارنده نیست.

سردار حمیدی بیان کرد: تهران در روز ۲۰ میلیون سفر دارد اما حوزه زیر ساختی متناسب با این عبور و مرور نیست. چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده، خودروهای صفر نیز هنوز آلاینده هستند و همه این موارد نشان می‌دهد که در حوزه زیر ساختی متوقف شده ایم و هنوز باید کار کنیم.

وی افزود: متاسفانه در پیاده روها نظارتی وجود ندارد و حضور موتور سیکلت و خودروها همچنان در پیاده روها ادامه دارد. ارتباط های بین سازمانی نیز باید افزایش یابد و هنگام بروز حوادث باید همزمان دستگاه های مختلف مسئول مطلع شده و اقدام کنند.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد: در حوزه جرثقیل ها دچار یک هرج و مرج هستیم و هر سازمانی ساز خودش را می‌زند. تا زمانی که این گونه اقدامات جزیره‌ای داشته باشیم و اقدامات خود را سامان ندهیم نمی‌توانیم شهر را بهبود ببخشیم.

سردار حمیدی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در بازدارندگی قوانین، زیر ساخت ها و غیره اما باز هم می‌توانیم کارهای موثری با همکاری دستگاه ها انجام دهیم.

کد خبر 5323652 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس پایتخت هفته ناجا سردار رحیمی هفته ناجا قوه قضاییه شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش موزه کیفیت هوای تهران صنایع دستی ویروس کرونا سردار حسین اشتری واکسیناسیون کرونا نیروی انتظامی گردشگری هوای سالم میراث فرهنگی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در آستانه هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، برنامه‌های اجرایی این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار کرد: در تقویم سالیانه کشور، هفتم اردیبهشت از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نام‌گذاری شد تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی باشد.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، منشأ بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران، طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش اشاره کرد.

وی یادآور شد: حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه به منظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی از برنامه‌های مهم این هفته است.

باقری هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد حساسیت در بین عموم مردم برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، برشمرد و خاطرنشان کرد: در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها و مردم تا پایان سال‌جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه پیدا کند و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هم‌وطنان باشیم.

کد خبر 747560

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است